View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId4d3ea544e3 |
Zachowania konsumenckie. Między przeszłością a przyszłością
|
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId3932e540d7 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdf0c1ea8be0 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId527ea56a95 |
Koło Naukowe Marketingu działające przy Katerze Marketingu zrealizowało projekt pn. Warsztatowy Czerwiec - obejmujący cykl czterech warsztatów szkoleniowych, których celem było podniesienie kompetencji w obszarze zdrowego żywienia, planowania ścieżki kariery, sposobów nawiązywania wartościowych kontaktów, a także sztuce wystąpień publicznych.
Bardzo serdecznie dziękujemy prelegentom, za przekazanie wartościowej wiedzy podczas warsztatów, natomiast uczestnikom za zainteresowanie i wspaniałą atmosferę, którą stworzyli podczas spotkań. Namiastkę panującego podczas warsztatów klimatu można doświadczyć oglądając relację poniżej.
Nagranie z warsztatów >>>
Od maja do czerwca 2018 roku w stowarzyszeniach UTW w Barlinku, Szczecinie, Szczecinie-Prawobrzeżu, Buku, Nowogardzie i Trzcińsku Zdroju, prof. US dr hab. Ewa Frąckiewicz przeprowadziła wykłady z zakresu e-handlu. Zajęcia odbywały się w ramach projektu: Aktywność zawodowa i badawcza członków Uniwersytetów Trzeciego Wieku, kier. Prof. US dr hab. Wojciech Jarecki. Tematyka wykładu spotkała się z dużym zainteresowaniem słuchaczy. Składała się z charakterystyki procesów demograficznych, w tym w Polsce, rynku e-commerce po stronie podaży i popytu, w szczególności ze strony osób w wieku 60+ oraz porównaniu handlu tradycyjnego z handlem elektronicznym. Podkreślono rosnącą rolę srebrnego rynku i jednocześnie zwrócono uwagę na brak jednoznacznej cezury wiekowej stosowanej w poszczególnych badaniach osób starszych. Omawiając najpopularniejsze oferty stanowiące przedmiot transakcji w sieci, w każdej grupie słuchaczy pojawiały się pytania związane z ich doświadczeniami oraz wymieniano opinie nt. handlu elektronicznego. To w efekcie pozwoliło na dokonanie podsumowania w postaci wskazania na najważniejsze zalety oraz wady nowoczesnych sposobów zakupu. W każdej grupie pojawiały się także uwagi związane z obserwowanym postępowaniem nabywczym młodych i bardzo młodych klientów, a także postępowaniem sklepów detalicznych w obliczu ekspansji nowych technologii.
W dniu 27.04.2018 Katedra Marketingu wraz z członkami Koła Naukowego Marketingu miała przyjemność gościć w murach WNEiZ uczniów Technikum Zawodowego nr 4 w Szczecinie. Przyszli technicy organizacji reklamy, mogli podczas wykładu otwartego zapoznać się z atutami silnej marki, jej elementami, a także sposobami jej właściwego kreowania. Nie był to standardowy wykład, gdyż dla uczniów Koło Naukowe Marketingu przygotowało szereg atrakcji. Na początku goście mogli wykazać się pamięcią znanych logotypów, następnie wzięli udział w konkursie dotyczącym marki, w którym do wygrania były atrakcyjne nagrody, a także mogli sprawdzić eksperymentalnie, podczas testu napojów typu cola, czy marka przy wyborach konsumenckich ma znaczenia...wyniki testu zaskoczyły samych uczestników. Dziękujemy za odwiedziny, bardzo miło było nam Was gościć!
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIde8b9421beb |
W dniu 1 grudnia 2017 mieliśmy przyjemność gościć grupę uczniów VII klas Szkoły Podstawowej nr 3 im. Juliusza Słowackiego w Szczecinie, w ramach nowo powołanej inicjatywy "Kuźnia ekonomistów".
Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość wysłuchania wykładów przygotowanych przez pracowników Katedry Marketingu: "Być jak Steve Jobs - jak kreować marki, które pokocha świat”, Katedry Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych: "Finanse w sporcie" oraz Katedry Zarządzania i Inżynierii Wiedzy: "Ciekawostki komputerowe - big data, uczenie maszynowe i bezpieczeństwo komputerowe dla każdego”.
W programie wizyty na WNEiZ odbyła się także wycieczka pod przewodnictwem kierownika obiektu, który zaprezentował młodzieży najważniejsze i najciekawsze miejsca na Wydziale, tak aby mogli choć trochę poznać atmosferę uczelni wyższej.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdd68280604a |
Katedrę Marketingu odwiedził kolejny raz Profesor Suleyman Barutci z Uniwersytetu Pamukkale w Denizli. Tym razem profesor opowiadał o „New Entrepreneurial opportunities in Mobile Technology and Marketing: The cases of mobile marketing tools and mhealth apps”.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId1d1baf0c30 |
W dniu 25.10.2017 roku Katedra Marketingu WNEiZ zorganizowała II edycję transmisji online, największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego. Całodniowe wydarzenie miało miejsce na Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania.
Podczas konferencji można było zapoznać się z wystąpieniami 17 znanych praktyków w dziedzinie e-marketingu. Wydarzenie zgromadziło liczne grono odbiorców, którzy poza wysłuchaniem ciekawych prelekcji, mogli także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.
Wszystkim uczestnikom konferencji dziękujemy za tak liczne przybycie, a zwycięzcom nagród serdecznie gratulujemy.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId9fcae6d9c4 |
„Jak kreować swój wizerunek w mediach społecznościowych” to temat wystąpienia dr Mateusza Grzesiaka, które miało miejsce 9.05.2017 w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Organizatorem tego wyjątkowego spotkania była Katedra Marketingu WNEiZ US.
Mateusz Grzesiak jest trenerem rozwoju osobistego, doktorem nauk ekonomicznych, psychologiem, prezesem Starway Institute, autorem kilkunastu książek. Wykładał i szkolił w 7 językach m.in. w Brazylii, Meksyku, Izraelu, Niemczech i Anglii. Specjalizuje się w psychologii marketingu i sprzedaży, w tym zakresie współpracuje z Zarządami wielu międzynarodowych firm i prowadzi autorskie szkolenia, które cieszą się ogromną popularnością.
Zorganizowane wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony studentów, jak i pracowników Wydziału. Dowodem tego było liczne przybycie uczestników, a także żywa dyskusja trwająca w czasie spotkania oraz po jego zakończeniu. Uczestnicy mogli otrzymać autograf, zrobić sobie wspólne zdjęcie oraz porozmawiać z Mateuszem Grzesiakiem.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId33aaa74f3d |
Dnia 17.03.2017r. w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty, wygłoszony dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego w Chojnie.
Podczas spotkania pt.: „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”, uczniowie mieli możliwość zapoznania się z zasadami budowania silnej marki, a także poprzez udział w testach konsumenckich napojów typu cola, przekonać się czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu. Organizatorem wykładu była Katedra Marketingu.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId62d597ff43 |
W dniach 6-7 grudnia 2016 r. Katedra Marketingu Instytutu Zarządzania i Marketingu gościła Pana Profesora Suleymana Barutci z Uniwersytetu Pamukkale w Denizil w Turcji. Pan Profesor jest pracownikiem Departamentu Zarządzania i rozmawiał ze studentami kierunku Zarządzanie na temat „Mobile marketing tools and opportunities in the young consumer markets from entrepreneurship perspectives”.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdb88a23a370 |
W dniu 25.10.2016r. Katedra Marketingu zorganizowała na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania transmisję online największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego.
Podczas konferencji transmitowane były wystąpienia 19 znanych specjalistów w dziedzinie e-marketingu. Krótkie (18 minutowe), ale niezwykle treściwe i ciekawe prezentacje poddawane były ocenie widowni, od której zależała wysokość honorarium prelegentów.
Wydarzenie na WNEiZ spotkało się z licznym odbiorem uczestników, którzy nie tylko mogli wysłuchać prelegentów, ale także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.
Zwycięzcom nagród - gratulujemy, a wszystkim uczestnikom wydarzenia dziękujemy za przybycie.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId9b6e98bec3 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId65b8457312 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdec39758ad2 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId6a6dfdbecb |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdda21dfee4a |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId3a3a7b244f |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId37c914768b |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIda29f701829 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId5fcc0562c3 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId18c36dec39 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId50c49a8dd3 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId07a3cdfe36 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdbcea5336dc |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId0bb74c2d0b |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdf570e41968 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId9c04d06265 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdb0b0fa0bcc |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId670c511d9b |
Katedra Marketingu w dniu 17.06.2014 zorganizowała drugie polsko-chińskie spotkanie marketingowe. Głównym celem akcji jest ukazanie specyfiki działań marketingowych na chińskim rynku. W tym roku prezentowanymi tematami przez studentów z Chin były: „Best shopping”- czyli jakie działania marketingowe podejmują centra handlowe w Chinach „Chinese social Network” – jak funkcjonują media społecznościowe w Chinach „China on the fingertips-marketing of chinese handicraft” – czy działania marketingowe objęły już tradycyjną chińską sztukę rękodzieła? |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIde961a824e3 |
23 maja 2014 r. na zaproszenie dr hab. Ewy Frąckiewicz, prof. US gościem Katedry na zajęciach studentów kierunku Zarządzanie była Pani Kamila Bloch, absolwentka Naszego Wydziału a obecnie HR Manager w SSC for Dansk Supermarked w Szczecinie. Dansk Supermarked jest duńskim właścicielem sieci handlowych Netto, Bilka, Fotex oraz Salling. W Szczecinie działa centrum usług księgowych obsługujące m.in. działającą od 18 lat w Polsce sieć Netto. Docelowo obsługa księgowa ma dotyczyć takich krajów jak: Dania, Polska, Niemcy i Szwecja.
Tematem spotkania była skuteczna komunikacja werbalna. Studenci zdiagnozowali się, czy są prawo- czy lewo- półkulowi i co z tego wynika. Nasz Gość zwrócił uwagę na słowa–klucze tj. nie, ale, i oraz podał wiele wskazówek, które mogą być przydatne na etapie przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdda0b7f764d |
Wraz z początkiem nowego roku, studenci Zarządzania i Inżynierii Produkcji, mieli okazję - z inicjatywy Pani dr hab. prof. US Ewy Frąckiewicz - wysłuchać dobrych rad, pomocnych w prowadzeniu negocjacji z niemieckimi partnerami biznesowymi. Swoje spostrzeżenia przedstawił bowiem gość specjalny - Pan Marcin Bonaszewski, właściciel P.P.H.U Bonaszewski Szczecin oraz Bauunternehmen Bonaszewski Berlin oraz współwłaściciel Socha&Bonaszewski GbR Berlin. Spotkanie spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony studentów.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdc7017ea980 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId9cd1057d7b |
Podczas spotkania w przedszkolu przeprowadzony został konkurs plastyczny o tematyce szeroko pojętej przedsiębiorczości. Dzieci wykonały prace plastyczne ukazujące obraz biznesu.
• Przedsiębiorczość na co dzień - szkoła podstawowaUczniowie 6 klasy Szkoły Podstawowej nr 51 rozwijali swoje umiejętności przedsiębiorcze podczas gry Cashflow, wymyślonej przez Roberta Kiyosaki. Celem gry jest nauczenie graczy koncepcji inwestowania i zarabiania pieniędzy.
• Z przedsiębiorczością za pan brat - gimnazjumPodczas lekcji przedsiębiorczości uczniowie Gimnazjum nr 6 w Szczecinie zdobywali cenną wiedzę na temat przedsiębiorczości, będąc uczestnikami gry. Gra miała formę quizu wiedzy. Laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody. Ponadto gimnazjaliści przedstawili swój sposób postrzegania przedsiębiorczości.
• Co licealiści wiedzą o przedsiębiorczości?W grupie licealistów przeprowadzono warsztaty pod hasłem „Przedsiębiorczość społeczna” wraz z quizem z nagrodami. Celem tego spotkania było podniesienie świadomości uczniów na temat funkcjonowania oraz roli przedsiębiorstw społecznych i gospodarki społecznej. Za ważne uznano upowszechnianie idei przedsiębiorczości społecznej oraz dobrych praktyk w tym obszarze, zapewnienie szerszej wiedzy na temat przedsiębiorstw społecznych, czy zwalczanie istniejących stereotypów.
• Student przedsiębiorcąStudenci Uniwersytetu Szczecińskiego mieli okazję dowiedzieć się, czym jest autoprezentacja oraz czy ma ona wpływ na postrzeganie nas przez środowisko zewnętrzne. Celem spotkania było uświadomienie studentom, iż dobra autoprezentacja, którą możemy sami kreować, pomaga w byciu przedsiębiorczym oraz w odniesieniu sukcesu w życiu zawodowym.
• Przedsiębiorczy seniorPodczas warsztatów pod hasłem „Przedsiębiorczy senior” skierowanych do grupy wiekowej 60+ , uczestnicy poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co to jest przedsiębiorczość? Kim jest przedsiębiorca? Co charakteryzuje postawę przedsiębiorczą? oraz planowali realizację wybranego przez siebie projektu wymagającego przedsiębiorczości.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeIdb0d4dad027 |
Najlepszym dowodem powodzenia projektu są zawsze rekomendacje płynące od jego uczestników:
„(…) Na wykładzie zostaliśmy zapoznani z teorią, a następnie podzieleni na grupy, których zadaniem było stworzenie wizji własnej reklamy, a w następnych dniach wcielenie jej w życie. Powierzono nam profesjonalny sprzęt i pozwolono puścić wodze fantazji...
Ostateczny wygląd naszych reklam został dopracowany dzięki pomocy pracowników Amigo Media w profesjonalnym studio. (…) Strony polska i niemiecka szybko się zintegrowały. Spędzaliśmy razem wszystkie wieczory i nie brakowało dobrej zabawy, a studenci byli dla siebie niezwykle życzliwi i pomocni. Zaowocowało to nowymi znajomościami. Zachęcam do brania udziału w seminariach, gdyż każdy uczestnik jest przyjmowany z otwartymi ramionami. Nie ma się przecież nic do stracenia, a do zyskania bardzo wiele.”
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId99520064c3 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId7be94702a3 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId7ba6329b90 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId2816a79ab2 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId5ba14615cc |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId26ec9e9213 |
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId3c0f2362d2 |
Frąckiewicz E., Informatyzacja marketingu na rynku sieciowych powiązań, grant KBN na lata 2008-2009
Rudawska E., Kształtowanie relacji z klientami w koncepcji wartości przedsiębiorstwa, grant KBN na lata 2007-2008, N115 069 32/3151
Frąckiewicz E., Wpływ Internetu na aktywność seniorów z punktu widzenia strategii budowania społeczeństwa informacyjnego i2010, grant Centrum Europejskiego Natolin 2007
Frąckiewicz E., Rudawska E., Metodyka doboru systemu CRM w przedsiębiorstwach usługowych, grant KBN na lata lata 2002-2004
Witek J. (współautor), Symulator zachowań konsumenta na rynku, grant KBN na lata 2005 – 2007, 1 H02C 013 29
Witek J., Warunki życia i konsumpcja gospodarstw domowych pracujących na własny rachunek, grant KBN 2 H02C 046 25
Witek J. (współautor), Niedobory konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych - stan, uwarunkowania, tendencje, grant MNiSW na lata 2010 – 2012, N N112 335038,Praca zbiorowa pod redakcją Krzysztofa Błońskiego, Augustyny Burlity i Jolanty Witek Pomiar jakości życia na poziomie lokalnym (na przykładzie powiatu wałeckiego) Uniwersytet Szczeciński 2017 Rozprawy i Studia t. MLV (981) Treść publikacji |
Ewa Frąckiewicz Nowe technologie informacyjno-kumunikacyjne w marketingu przedsiębiorstw na rynku sieciowych powiązań Wydawnictwo Naukowe US 2010 |
Ewa Frąckiewicz Wpływ Internetu na aktywność seniorów z punktu widzenia strategii budowania społeczeństwa informacyjnego i2010 Centrum Europejskie Natolin 2009 |
Edyta Rudawska Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa |
Edyta Rudawska Lojalność klientów Polskie Towarzystwo Ekonomiczne |
kontynuując cykl konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego jest nam niezmiernie miło zaprosić Państwa na XVIII Ogólnopolską Konferencję Naukową, którą organizujemy w dniach 09-10 maja 2016 r. w Kołobrzegu pod wiodącym hasłem:
KONSUMENCI I ORGANIZACJE WOBEC WYZWAŃ PRZYSZŁOŚCI
Jej głównym celem będzie wymiana poglądów, doświadczeń i wyników badań naukowców, samorządowców i praktyków gospodarczych na temat wyzwań przyszłości z punktu widzenia konsumentów i organizacji oraz zachęcenie do twórczej dyskusji i wdrażania nowych badań dotyczących kreatywnego i aktywnego zarządzania przyszłością.
Wyrażamy nadzieję, iż konferencja przyczyni się także do integracji badaczy, teoretyków i praktyków zarządzania, marketingu i konsumpcji. Będzie nam niezmiernie miło gościć naukowców, samorządowców i praktyków gospodarczych i zachęcamy do uczestnictwa w panelach dyskusyjnych oraz przygotowania referatów związanych z zakresem tematycznym konferencji.
Program Konferencji
Zaproszenie
Ulotka
Formularz zgłoszenia
Zespół Katedry Marketingu
Szanowni Goście i Przyjaciele,
Serdecznie dziękujemy, że zechcieli Państwo być z nami i z takim zaangażowaniem uczestniczyć w XVII Konferencji pt. Zachowania konsumentów a zarządzanie organizacjami – dekada doświadczeń w zintegrowanej przestrzeni europejskiej oraz wszystkich wydarzeniach towarzyszących.
Jest nam niezmiernie miło, że zaproszenie do udziału w konferencji przyjęło ponad 130 osób z 43 ośrodków akademickich, instytutów naukowych i przedsiębiorstw z całej Polski. Przygotowano 127 interesujących opracowań, które zostaną wydane w czasopiśmie „Handel Wewnętrzny”.
Chcielibyśmy również wspomnieć, że nasza tegoroczna konferencja odbyła się pod honorowym patronatem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Patronat medialny objęli: „Handel Wewnętrzny”, „Marketing i Rynek”, Polskie Radio Szczecin oraz TVP Szczecin.
Istotny wkład w organizację spotkania miał również Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz i Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego dr hab. Wojciech Drożdż.
Wspomnienia z naszej konferencji, uwiecznione na zdjęciach znajdą Państwo w zakładce „Więcej o konferencji”.
Mamy nadzieję, że spotkamy się z Państwem na naszej Instytutowej konferencji pt. Czas na Rozwój - Wyzwania dla przedsiębiorców i naukowców w 2015 roku.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/podyplomowe/91-struktura/izim/market#sigFreeId122a784228 |
Na specjalności szczególny nacisk kładzie się na zdobycie najbardziej aktualnej wiedzy oraz umiejętności związanych z zarządzaniem marketingowym przedsiębiorstwa z uwzględnieniem długookresowej perspektywy działania w turbulentnym otoczeniu rynkowym.
Absolwent specjalności posiada umiejętności szczegółowej analizy danych o klientach, dokonywania pomiaru ich wartości i wykorzystywania jej procesie segmentacji rynku i alokacji działań marketingowych. Posiada on wiedzę na temat sposobów budowy strategicznych planów marketingowego działania na rynku, obejmujących właściwy wybór rynku docelowego oraz szczegółowo sprecyzowane sposoby osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej (strategie marketingowe). Absolwent specjalności jest również w stanie identyfikować niematerialne źródła przewagi konkurencyjnej i określać ich wpływ na wzrost wartości firm jak również zarządzać ryzykiem w działalności marketingowej.
Absolwent jest przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub działem marketingu i pracy między innymi na stanowiskach:
- specjalista ds. marketingu i handlu,
- specjalista analizy rynku,
- specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania,
- specjalista ds. reklamy.
Prezentacja specjalności Strategiczne zarządzanie marketingowe
- Zarządzanie i planowanie marketingowe
- Zachowania konsumentów
- Satysfakcja konsumentów i klientów
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Kształtowanie relacji biznesowych
- Narzędzia kształtowania lojalności klientów
- Zarządzanie wartością klienta
- Zarządzanie sprzedażą
- Funkcjonowanie i rozwój handlu
- Funkcjonowanie rynku i podmiotów rynkowych (przedsiębiorstw, organizacji non-profit, JST)
- Funkcjonowanie gospodarstw domowych
- Badania rynkowe i marketingowe
- Marketing w kontekście wartości przedsiębiorstwa
- Skuteczność i efektywność marketingu
- Marketing usług
- Marketing zrównoważony
- Marketing seniorów
- Marketing w Internecie
- E-handel
- E-klient
- Ryzyko marketingowe
- Specyfika poszczególnych rynków branżowych
- Partnerstwo w regionie
- Problemy konsumpcji i jakości życia
- Rynek usług
- Ekonomika usług
- Ekonomika czasu wolnego