Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
Ekspertyzy i inne opracowania

2018
Ekspertyza pt. Opracowanie metodyki badania współpracy uczelni wyższych ze sferą biznesu przygotowana na zamówienie Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRS), Warszawa. Celem działania było zidentyfikowanie informacji o współpracy US z biznesem oraz ocena łatwości i szybkości pozyskania takich danych dla przyszłych celów badawczych. Podstawą przeprowadzonych działań był zestaw wskaźników dostarczonych przez zleceniodawcę. Podobne działania były przeprowadzone na innych uczelniach wyższych w kraju. Kierownik opracowania: dr K. Błoński. Członkowie zespołu: dr hab. prof. US Tomasz Bernat, dr Krzysztof Błoński, dr Anna Pluta.

2017
Usługa ekspercka w zakresie rozwoju, polegająca na przygotowaniu zakresów czynności zatrudnionych pracowników i sporządzeniu odpowiedniej dokumentacji, opracowaniu podziału pracy w organizacji i określeniu struktury organizacyjnej firmy. Zlecający - Firma Kalatea Zarządca Wspólnotami Mieszkaniowymi w Szczecinie, wykonawca – dr Anna Pluta.

2016
Usługa ekspercka w zakresie rozwoju, polegająca na obserwacji bezpośredniej i analizie metod pracy w firmie, sporządzeniu dokumentacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian w organizacji pracy i zasadach działania firmy. Zlecający - Firma Kalatea Zarządca Wspólnotami Mieszkaniowymi w Szczecinie, wykonawca – dr Anna Pluta.

2015 
Aktualizacja Strategii Uniwersytetu Szczecińskiego - dr Aleksandra Rudawska była jednym z członków zespołu przygotowującego strategię.

2014 
Aktualizacja Diagnozy Uniwersytetu Szczecińskiego - dr Aleksandra Rudawska była jednym z członków zespołu i zajmowała się analizą danych dotyczących obszaru umiędzynarodowienia uczelni, działalności naukowej oraz spraw osobowych.

2012
Opracowanie pt. „Plan Rozwoju Spółki Żegluga Szczecińska Sp. z o.o. na lata 2012-2016”. Kierownik zespołu: dr Aleksandra Rudawska, Członek zespołu: mgr Malwina Szarek, mgr Konrad Sztandera.

2009
Usługa ekspercka polegająca na przygotowaniu zasad przeprowadzenia rekrutacji (opracowanie profilu kompetencji kandydata i ogłoszenia o pracę) i selekcji (opracowanie i wybór kryteriów oceny kandydatów, metody prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej) na prezesa jednostki zależnej w strukturze grupy kapitałowej. Udział w rozmowach kwalifikacyjnych kandydatów na prezesa (10-14.09.2009). Zamawiający - Rada Nadzorcza Zakładów Chemicznych Police Spółki Akcyjnej, wykonawca – dr Anna Pluta.

2006-2007 
Program „Wędka technologiczna” pod kierownictwem sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Teresy Lubińskiej realizowany przez Międzyresortowy Zespół ds. Rozwoju Sektorów Wysokozaawansowanych Technologii. Wśród członków zespołu byli: dr hab. prof. US. Alberto Lozano Platonoff, dr Karol Kuczera, mgr Hubert Pachciarek.
Projekty i programy międzynarodowe i krajowe, w których uczestnikami byli/są pracownicy Katedry Organizacji i Zarządzania, w latach: 

2018-2020
- Zbuduj przyszłą karierę już dziś - Młodzieżowy Uniwersytet Szczeciński; projekt finansowany przez NCBiR; dr K. Kuczera - członek zespołu, lider modułu Zarządzanie;

2018-2019
- Przez grywalizację do przedsiębiorczości; projekt finansowany przez NCBiR Działanie 3.1 Programu Wiedza Edukacja Rozwój - NR: POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17 pod kierownictwem dr Huberta Pachciarka. Zespół projektowy: dr Hubert Pachciarek; dr Agnieszka Mastalerz; dr Karol Kuczera; dr Grażyna Leśniewska; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Anna Pluta; dr Lidia Kłos; dr Piotr Waśniewski; Tomasz Zygmański, Bartłomiej Madej. Współpracownicy: dr Aleksandra Rudawska, dr Roman Tylżanowski; mgr Malwina Szarek; mgr Justyna Wasilewicz;

2018
- Opracowanie 120 opisów kwalifikacji, rynkowych i potrzebnych społecznie, wraz z narzędziami walidacji oraz rozwiązaniami w obszarze wewnętrznego systemu zapewnienia jakości nadawania kwalifikacji; projekt finansowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie ze środków UE Zrównoważony Rozwój - Nr: IBE/19/18; Ekspert przygotowujący szczegółowe opisy kwalifikacji wraz z narzędziami ich walidacji – dr Anna Pluta;

2018
- Aktywizacja zawodowa i badawcza członków Uniwersytetów Trzeciego Wieku, projekt finansowany przez MNiSW,. Kierownik projektu: dr hab. prof. US Wojciech Jarecki; w ramach zespołu projektowego - dr Aleksandra Rudawska.

2013-2015
- PI - Knowledge@Work - zintegrowany model kształcenia przez całe życie na uczelniach wyższych; projekt finansowany przez NCBiR; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2012-2015
- PI - Witryna Pracy 50+ - innowacyjny system kojarzenia popytu i podaży na rynku pracy; projekt finansowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2012-2015
- PI-Model Adaptacyjnego Transferu Rozwiązań Innowacyjnych i Eksperckich: MATRIX; projekt finansowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2013
- Obserwatorium zmiany gospodarczej; projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), Program Operacyjny Kapitał Ludzki (POKL 8.1.2); Członek zespołu projektowego – dr Anna Pluta;

2011-2013
- Platforma Menadżera IT - studia podyplomowe dla kadr IT; projekt finansowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2011-2012
- Wiedza i umiejętności to największy kapitał- studia podyplomowe dla pracowników przedsiębiorstw; projekt współfinansowany przez UE w ramach EFS „Człowiek – najlepsza inwestycja” - WND - POKL.02.01.01-00-736/09-00 – kierownik projektu: dr Paweł Stępień. Członek zespołu koordynującego uruchomienie i wdrożenie 2 edycji studiów podyplomowych: dr Anna Pluta; Członkowie zespołu realizującego zajęcia z KOiZ: dr hab. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Alberto Lozano Platonoff; dr Katarzyna Gadomska-Lila; dr Grażyna Gołębiowska; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska;

2010-2013
- Inkubator kadr oświaty - studia podyplomowe dla nauczycieli przedmiotów zawodowych; projekt finansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej/Ośrodek Rozwoju Edukacji; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2010-2013
- PI - Uczestnik społeczeństwa wiedzy - zintegrowany system kształcenia przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych; projekt finansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2010-2012
CERiM Central Europe Research to Innovation Models ; Finansowanie - Interreg IV Central Europe; Zespół projektowy – dr hab. prof. US Alberto Lozano Platonoff, mgr Hubert Pachciarek, dr Katarzyna Gadomska-Lila, dr Aleksandra Rudawska, mgr Malwina Szarek;
 
2011
- Kompleksowy program wspierania kluczowych obszarów funkcjonowania i kompetencji kadr Urzędu Marszałkowskiego województwa zachodniopomorskiego; projekt współfinansowany przez UE w ramach EFS „Człowiek – najlepsza inwestycja” (POKL 5.2.1) - Nr: WOiRZL-II.272.1.2011.AK; Członek zespołu projektowego, trener-wykładowca: dr Anna Pluta;

2011
- Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjne przedsiębiorczości akademickiej; projekt współfinansowany z programu MNiSW,; Uczestnik warsztatów na temat Zasad prowadzenia skutecznych spotkań – jak prowadzić dyskusję/debatę, jak osiągać rezultaty spotkań – dr Anna Pluta

2010-2011
- Profesjonalna opieka nad osobami starszymi, chorymi i dziećmi; projekt finansowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2010-2011
Zmiana szansą na rozwój; działanie 8.1.2 PO KL; Zespół projektu – dr hab. prof. US Alberto Lozano Platonoff, dr Katarzyna Gadomska-Lila, dr Aleksandra Rudawska, mgr Malwina Szarek, mgr Hubert Pachciarek;

2009-2014
- Nowa era menedżera - program rozwoju potencjału dydaktycznego Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu; projekt finansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego; projekt finansowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2009-2010
- E-SPEKTRUM - kompleksowy system rozwoju potencjału i oferty edukacyjnej Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie; projekt finansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego; projekt finansowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2008-2010
- Laboratorium IT - pakiet studiów podyplomowych dla kadr nowoczesnej gospodarki; projekt finansowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości; Członek zespołu projektowego – dr Karol Kuczera;

2009-2011
- Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat!!! - projekt realizowany w ramach programy PO KL, finansowany z EFS UE; członek zespołu – dr Aleksandra Rudawska (przeprowadzenie wykładów podczas dwóch edycji Festiwalu Nauki). 2009-2011 - AS KOMPETENCJI - projekt realizowany w ramach programy PO KL, finansowany z EFS UE; członek zespołu – dr Aleksandra Rudawska (przeprowadzenie wykładów podczas dwóch edycji Festiwalu Nauki).

2009
- Czas na rozwój zachodniopomorskich przedsiębiorstw, PO KL; Zespół projektu – dr hab. prof. US Alberto Lozano Platonoff, dr Katarzyna Gadomska-Lila, dr Aleksandra Rudawska, mgr Malwina Szarek, mgr Hubert Pachciarek.
Badania naukowe w latach: 2018-2021
2018-2021
- Projekt naukowy finansowany przez Narodowe Centrum Nauki nr 2018/29/B/HS4/01085 pt. „Zachowania pracowników związane z dzieleniem się wiedzą - natura, efekty i uwarunkowania organizacyjne"- kierownik: dr Aleksandra Rudawska. Zespół badawczy: dr Aleksandra Rudawska, dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila, dr hab. Anna Pluta.

2018
- Badania statutowe nr 503-2000-230-633 pod kierownictwem dr hab. prof. US Katarzyny Gadomskiej-Lila na temat: Doskonalenie procesów zarządzania w przedsiębiorstwach województwa zachodniopomorskiego. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2018
- Badania statutowe nr 503-2000-230-344 pod kierownictwem dr hab. prof. US Katarzyny Gadomskiej-Lila na temat: Problemy zarządzania we współczesnych organizacjach. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2017
- Projekt badawczy realizowany na podstawie listu intencyjnego z dnia 25.09.2017r. podpisanego przez Rektorów polskich uczelni wyższych: Uniwersytet Szczeciński, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Temat: Quality of work life in Poland – jakość życia w miejscu pracy - Kierownik: dr Krzysztof Błoński. Członkowie zespołu badawczego z US: dr hab. prof. US Augustyna Burlita; dr hab. prof. US Jolanta Witek; dr Krzysztof Błoński, dr Anna Pluta.

2017
- Badania statutowe nr 503-2000-230-633 pod kierownictwem dr hab. prof. US Katarzyny Gadomskiej-Lila na temat: Doskonalenie procesów zarządzania w przedsiębiorstwach województwa zachodniopomorskiego. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek; mgr Justyna Wasilewicz. Zadanie badawcze: Identyfikacja nastawień kierowniczych przyszłych menedżerów (główny wykonawca – dr A. Pluta).

2016
- Badania statutowe nr 503-2000-230-633 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Doskonalenie procesów zarządzania w przedsiębiorstwach województwa zachodniopomorskiego. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek; mgr Justyna Wasilewicz.

2016
- Badania statutowe nr 503-2000-230-531 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacja przejawów pułapki przyspieszenia we współczesnych polskich organizacjach. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek; mgr Justyna Wasilewicz.

2016
- Badania statutowe nr 503-2000-230-528 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacja organizacyjnych determinant dzielenia się wiedzą w organizacjach. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek; mgr Justyna Wasilewicz.

2015
- Badania statutowe nr 503-2000-230-531 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacja przejawów pułapki przyspieszenia we współczesnych polskich organizacjach. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek; mgr Justyna Wasilewicz.

2015
- Badania statutowe nr 503-2000-230-528 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacja organizacyjnych determinant dzielenia się wiedzą w organizacjach. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; dr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek; mgr Justyna Wasilewicz.

2014
- Badania statutowe nr 503-2000-230-346 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacji strategicznych determinant rozwojowych przedsiębiorstw województwa zachodniopomorskiego. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2014
- Badania statutowe nr 503-2000-230-346 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Koncepcje zarządzania – próba systematyzacji. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2014
- Badania statutowe nr 503-2000-230-346 pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Luka kompetencyjna w ramach pracy zespołowej studentów. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2013
- Badania statutowe pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacji strategicznych determinant rozwojowych przedsiębiorstw województwa zachodniopomorskiego. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2012
- Badania statutowe pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacji strategicznych determinant rozwojowych przedsiębiorstw województwa zachodniopomorskiego. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2012
- Badania statutowe pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Metody cybernetyki w zarządzaniu. Doskonalenie funkcjonowania organizacji. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek; mgr Malwina Szarek.

2011
- Badania statutowe pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Identyfikacji strategicznych determinant rozwojowych przedsiębiorstw województwa zachodniopomorskiego. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek.

2011
- Badania statutowe pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoffa na temat: Metody cybernetyki w zarządzaniu. Doskonalenie funkcjonowania organizacji. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek.

2010
- Badania statutowe pod kierownictwem dr hab. inż. prof. US Zdzisława Gomółki na temat: Metody cybernetyki w zarządzaniu. Doskonalenie funkcjonowania organizacji. Zespół badawczy: dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff; dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka; dr Katarzyna Gadomska-Lila; dr Karol Kuczera; dr Anna Pluta; dr Aleksandra Rudawska; mgr Hubert Pachciarek.
Spotkania z biznesem
2019
2019 – Konferencja Biznesu i Nauki „Czas na rozwój. Budowanie organizacji przyszłości” – 6-8.06.2019 r. w Świnoujściu organizowana przez Instytut Zarządzania i Marketingu WNEiZ US i Forum Gryf.

2017
2017 – Konferencja Biznesu i Nauki „Czas na rozwój. Wyzwanie dla przedsiębiorców i naukowców” – 18-20.05.2017 r. w Świnoujściu organizowana przez Instytut Zarządzania i Marketingu WNEiZ US i Forum Gryf.

2015
2015 – Konferencja Biznesu i Nauki „Czas na rozwój. Wyzwanie dla przedsiębiorców i naukowców” – 21-23.05.2015 r. w Szczecinie i Świnoujściu organizowana przez Instytut Zarządzania i Marketingu WNEiZ US i Forum Gryf.

2014
2014 – Spotkanie-Konferencja Nauki z Biznesem organizowane przez Katedrę Organizacji i Zarządzania oraz Forum Gryf nt. Dylemat lidera – przemoc czy partnerstwo (8.04.2014 r.). Dyskusja naukowców i przedsiębiorców z prof. Andrzejem Blikle.

2013
2013 – Spotkanie-Konferencja Nauki z Biznesem organizowane przez Katedrę Organizacji i Zarządzania oraz Forum Gryf nt. Przywództwo w kryzysie (10.12.2013 r.). Dyskusja naukowców i przedsiębiorców z prof. Andrzejem Koźmińskim.
2013 – Spotkanie-Konferencja Nauki z Biznesem organizowane przez Katedrę Organizacji i Zarządzania oraz Forum Gryf nt. Trwała wartość dodana firmy – ujęcie strategiczne (16.05.2013 r.). Dyskusja naukowców i przedsiębiorców z twórcą mBanku Sławomirem Lachowskim.
2013 – Spotkanie-Konferencja Nauki z Biznesem organizowane przez Katedrę Organizacji i Zarządzania oraz Forum Gryf nt. Diagnoza dopasowania organizacyjnego (27.02.2013 r.). Dyskusja naukowców i przedsiębiorców z dr Katarzyną Gadomską-Lila – prezentacja wyników badań.

2012
2012 – Konferencja „Czas na Rozwój”- W dniach 14-16 września 2012 roku w Międzywodziu odbyła się konferencja Think Tank. Organizatorzy tego wydarzenia zaprosili naukowców, przedsiębiorców, przedstawicieli wolnych zawodów do dyskusji na temat planowania i realizacji długookresowych celów, zarówno w odniesieniu do życia prywatnego jak i do zawodowego.
2012 – Spotkanie-Konferencja Nauki z Biznesem organizowane przez Katedrę Organizacji i Zarządzania oraz Forum Gryf nt. Przywództwo w biznesie (18.04.2012 r.).

2011
2011 – Konferencja „Czas na Rozwój” - W dniach 29 września - 2 października 2011 r. odbyła się w Międzywodziu kolejna Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa Think Tank organizowana przez Zespół Badawczy „Integracja” działający przy Katedrze Organizacji i Zarządzania Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego oraz środowisko Forum Gryf. Podczas konferencji podjęto temat roli człowieka i biznesu w rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.

2011-2014
2011-2014 – Spotkania-Konferencje Nauki z Biznesem organizowane przez Katedrę Organizacji i Zarządzania oraz Forum Gryf nt. „Małej Ojczyzny” – Pomorza Zachodniego i Miasta Szczecin.

2010
2010 – Konferencja „Czas na Rozwój” - 23-26 września 2010 roku w Połczynie Zdroju, odbyła się interdyscyplinarna konferencja Think Tank „Czas na rozwój. Człowiek, społeczność, organizacja” zorganizowana przez Zespół Badawczy „Integracja” działający przy Katedrze Organizacji i Zarządzania Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Fundację Forum Gryf. Celem spotkania była refleksja nad podstawami i czynnikami rozwoju w skali mikro, tj. jednostki, rodziny, przedsiębiorstwa oraz makro – społeczeństw i gospodarek.

2005-2016
2005-2016 - Akademia Młodych - wiele edycji finansowanych przez NBP, organizator KOiZ – dr hab. inż., prof. US Alberto Lozano Platonoff i mgr Hubert Pachciarek; członkowie zespołu – pracownicy WNEiZ US.
Nagrody i osiągnięcia pracowników KOiZ w latach:

2018 - dr Anna Pluta
– plebiscyt wśród studentów WNEiZ US na najlepszą kadrę wydziału - „Złota Kreda” w kategorii: Student friendly – III miejsce.

2018 – dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
- plebiscyt wśród studentów na najlepszą kadrę akademicką WNEiZ US w gronie samodzielnych pracowników nauki - „Złota Kreda” – I miejsce.

2017 – dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
- plebiscyt wśród studentów na najlepszą kadrę akademicką WNEiZ US w gronie samodzielnych pracowników nauki - „Złota Kreda” – II miejsce.

2016 – dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
- plebiscyt wśród studentów na najlepszą kadrę akademicką WNEiZ US w gronie samodzielnych pracowników nauki - „Złota Kreda” – wyróżnienie.

2016 – dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
- wypromowanie pracy dyplomowej studentki Agnieszki Bombel, która otrzymała nagrodę Dziekana Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania za najlepszą pracę licencjacką na kierunku Zarządzanie w r. a. 2015/2016.

2016 – dr Karol Kuczera
- plebiscyt wśród studentów na najlepszą kadrę akademicką WNEiZ US - „Złota Kreda” – I miejsce.

2016 – dr Aleksandra Rudawska
– indywidualna nagroda Rektora Uniwersytetu Szczecińskiego drugiego stopnia za szczególne osiągnięcia organizacyjne.

2015 – dr hab. inż., prof. US Alberto Lozano Platonoff
- wypromowanie pracy magisterskiej lic. M. Wieczorek, która otrzymała nagrodę Dziekana Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania za najlepszą pracę licencjacką na kierunku Zarządzanie w r. a. 2014/2015.

2014 - dr Anna Pluta
– plebiscyt wśród studentów WNEiZ US na najlepszą kadrę wydziału - „Złota Kreda” w kategorii: Student friendly – III miejsce.

2014 – dr Aleksandra Rudawska
– nagroda „Outstanding Reviewer Award 2014” w ramach Strategic Management SIG, podczas międzynarodowej konferencji European Academy of Management 201, za "Excellence in reviewing for the Strategic Management SIG, European Academy of Management Annual Conference, Valencia 2014".

2013 – dr Aleksandra Rudawska
– wypromowanie pracy dyplomowej lic. D. Rzeźnika, która otrzymała nagrodę Dziekana Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania za najlepszą pracę licencjacką na kierunku Zarządzanie w r. a. 2012/2013

2012 - dr Anna Pluta
– Brązowy Medal za długoletnią służbę nadawany za wzorowe wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej w służbie Państwa przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.

2008 – dr Aleksandra Rudawska
– wyróżnienie przyznane przez Radę wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania US za pracę doktorską „Kształtowanie zdolności przedsiębiorstw do organizacyjnego uczenia się”.

2007 – dr Karol Kuczera
- plebiscyt wśród studentów na najlepszą kadrę akademicką WNEiZ US - „Złota Kreda” – II miejsce.

2007 - dr Anna Pluta
– plebiscyt wśród studentów WNEiZ US (pierwszego i drugiego roku) na najlepszą kadrę wydziału - „Złota Kreda” w kategorii: poziom wiedzy merytorycznej – II miejsce.

2005 – dr Karol Kuczera
- plebiscyt wśród studentów na najlepszą kadrę akademicką Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego - „Złota Kreda” – I miejsce.

2005 – dr Aleksandra Rudawska
– otrzymanie stypendium Junior Grant, finansowane przez Polsko-Amerykanistką Fundację Fulbrighta i odbycie 5 miesięcznego pobytu naukowego w Katz Business School na University of Pittsburgh w USA.

2002 – dr Anna Pluta
- nagroda indywidualna II stopnia przyznana przez Rektora Uniwersytetu Szczecińskiego za szczególne osiągnięcia w dziedzinie nauki.
Pozostałe publikacje w latach:

2018


2018

Gadomska-Lila K. (2018). Przywództwo w organizacjach wiedzochłonnych. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, nr 1(47), s. 43-57.

Gadomska-Lila K. (2018). Wewnętrzny kontekst kształtowania konkurencyjności organizacji: kultura organizacyjna i strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. W: A. Lozano-Platonoff, K. Gadomska-Lila (red.), Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 173-193.

Gomółka Z. (2018). Wirtualizacja – strategiczna perspektywa rozwoju współczesnych organizacji. W: A. Lozano-Platonoff, K. Gadomska-Lila (red.), Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 245-260.

Kuczera K. (2018). Model biznesu. W: A. Lozano-Platonoff, K. Gadomska-Lila (red.), Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 227-243.

Kuczera K. (2018). Organizacja sieciowa i wirtualna. W: A. Lozano-Platonoff, K. Gadomska-Lila (red.), Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 261-292.

Pluta, A. (2018). Postrzeganie pracy przez pracowników w dobie zmian otoczenia współczesnych organizacji (wyniki badań). Marketing i Rynek, nr 4 (dodatek na CD), s. 451-460.

Pluta A. (2018). Zarządzanie strategiczne organizacją. W: A. Lozano Platonoff, K. Gadomska-Lila (red.), Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 7-46.

Pachciarek H., Szarek M. (2017). Kreowanie wartości dodanej dla interesariuszy - studium przypadku firmy handlowo-usługowej. Zarządzanie i Finanse (Journal of Management and Finanse), nr 2(2), s. 297-311.

Szarek M. (2018). Formułowanie strategii. W: A. Lozano-Platonoff, K. Gadomska-Lila (red.), Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 115-134.

Szarek M. (2018). Wdrażanie strategii i jej kontrola. W: A. Lozano-Platonoff, K. Gadomska-Lila (red.), Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 151-172.

2017


2017

Gadomska-Lila K. (2017). Rola lidera w budowaniu potencjału zespołu do zmian, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we WrocławiuManagement Forum”, vol. 5, nr 2 s. 19-25.

Gadomska-Lila K. (2017). Różnorodność kulturowa i jej implikacje w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, nr 2(44), s. 13-24.

Gadomska-Lila K. (2017). Zaufanie jako podstawa budowania kapitału społecznego w przedsiębiorstwach, Marketing i Rynek, nr 4, s. 75-82.

Gadomska-Lila K. (2017). Zarządzanie różnorodnością w kontekście tożsamości organizacyjnej – wyniki badań kultury organizacyjnej wśród kadry kierowniczej i niekierowniczej, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, nr 3(45), s. 57-68.

Kuczera K. (2017). Wsparcie merytoryczne zarządzania w programie pomocy młodym przedsiębiorcom. Ekonomiczne Problemy Usług nr 1(126), s. 361-370. https://wnus.edu.pl/epu/file/article/download/6664/24778.pdf

Pluta A. (2017). Przeobrażenia we współczesnej pracy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 894, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 48/2, s. 281-291.

Pluta A. (2017). Kanon wartości pracowników i wartości organizacji jako podstawa do wdrożenia Organizacji Turkusu, Marketing i Rynek, nr 4, s. 304-315.

Rudawska A. (2017). Students’ Team Project Experiences and Their Attitudes Towards Teamwork, Journal of Management and Business Administration. Central Europe, 25 (1), s. 78-97.

Rudawska A. (2017). Znaczenie struktury miejsc pracy w dzieleniu się wiedzą między pracownikami - studium przypadku, E-mentor, nr 2 (69), s. 48-59.

Szarek M. (2017). Znaczenie strategicznego przywództwa we wdrażaniu strategii organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 894, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 48(2), s. 339-349.

Szarek M. (2017). Rola systemu kontroli strategicznej w procesie zarządzania rozwojem organizacji, Marketing i Rynek, nr 4, s. 361-370.

Pluta, A.; Putek-Szeląg, E. (2017). Autentyczne przywództwo a nastawienia kierownicze przyszłych menedżerów. W: P. Zwiech, Gospodarowanie Kapitałem Ludzkim nr 12, Uwarunkowania kształtowania kapitału ludzkiego w organizacji, s. 51-57.


2016


2016

Gadomska-Lila K. (2016). Specyfika organizacji publicznych i jej implikacje dla kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi, Problemy Zarządzania, vol. 14, nr 3, t. 1, s. 129-141.
 
Gadomska-Lila K. (2016). Znaczenie kultury w rozwoju przedsiębiorczych postaw, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, nr 3(41), s. 29-42.
 
Gadomska-Lila K., Wasilewicz J. (2016). Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność z perspektywy biznesowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 894, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania nr 46/1, s. 299-309.
 
Gadomska-Lila K. (2016). Społeczna odpowiedzialność biznesu - istota, znaczenie, ewolucja. W: K. Gadomska-Lila (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 7-16.
 
Gomółka Z., Gadomska-Lila K. (2016). IT w zarządzaniu rozwojem organizacji. W: T.M. Komorowski, J. Swacha (red.) Projektowanie i realizacja systemów informatycznych zarządzania. Wybrane aspekty, Warszawa: Polskie Towarzystwo Informatyczne, s. 13-22.
 
Kuczera K. (2016). Wykorzystanie metody AHP w identyfikacji preferencji decydentów firm odnośnie modeli biznesu – wnioski z badań, Ekonomiczne Problemy Usług nr 122, Wydawnictwo Naukowe US, s. 299-308.
 
Pachciarek H. (2016). Kapitał społeczny i zdolność do współpracy w subregionie szczecińskim. Marketing i Rynek nr 3/2016. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
 
Pachciarek H. (2016). Programy foresightu regionalnego w zarządzaniu strategicznym regionami. Acta Politica Polonica nr 4/2016 (38). Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
 
Pachciarek H. (2016). Kreowanie warunków współpracy interesariuszy regionalnych- studium przypadku programu foresightu regionalnego, Marketing i Rynek, nr 10, s. 361-373.
 
Pluta, A. (2016). Przemiany w pracy współczesnych pracowników i ich konsekwencje. Szkoła-Zawód-Praca, 12, s. 171-182.
Do pobrania >>>
 
Pluta A., Rudawska A. (2016). Holistic Approach to Human Resources and Organizational Acceleration. Journal of Organizational Change Management, 29(2), s. 293-309. Do pobrania >>>
 
Pluta A., Polityka personalna jako moderator negatywnych skutków przyspieszenia organizacji, W: A. Andrzejczak, J. Furmańczyk (red.), Kształtowanie zaangażowania i postaw pracowników w sektorze publicznym i non-profit, Wydawnictwo, edu-Libri, Kraków 2016, s. 254-268. Do pobrania >>>
 
Pluta A., Zachowania współczesnych konsumentów a funkcjonowanie organizacji, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 43(3), Szczecin 2016, s. 351-359. Do pobrania >>>
 
Pluta, A. (2016). Organizacja Turkusu – Możliwości i problemy wdrożenia, [w:] M. Młokosiewicz (red.), Kapitał ludzki – rozwój ku wartościom. Seria: Gospodarowanie kapitałem ludzkim nr 10, s. 107-126.
 
Szarek M. (2016). Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument podnoszenia wartości dodanej przedsiębiorstwa. W: K. Gadomska-Lila (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 35-50.
 

2015


2015


Gadomska-Lila K. (2015). Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi. Zarządzanie zasobami ludzkimi, 1, s. 25-39.

Gadomska-Lila K. (2015). Kultura i przywództwo w organizacji jako potencjał procesów odnowy organizacyjnej. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu „Management Forum”, vol. 3, 1, s. 70-76.

Gadomska-Lila K. (2015). Zarządzanie zasobami ludzkimi z perspektywy uniwersalistycznej i sytuacyjnej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 894, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 39, tom 4, s. 27-41.

Kuczera K. (2015). Metoda AHP w identyfikacji preferencji decydentów, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, 3, s. 34-45.

Kuczera K. (2015). Koncepcja zastosowania organizacji wirtualnej w identyfikacji modelu biznesu, Zeszyty Naukowe US nr 852, s. 193-201.

Kuczera K. (2015). Zastosowanie teorii zbiorów przybliżonych do identyfikacji zależności pomiędzy wizerunkiem Szczecina a planami studentów w zakresie miejsca realizacji kariery zawodowej, rozdział monografii Z. Szyjewski, T. Komorowski (red.), Informatyka w zarządzaniu i ekonomii: badania, analizy, modele, Warszawa: PTI, , s. 53-69.

Pachciarek H., Szarek M. (2015). Wdrażanie strategii zarządzania zmianą gospodarczą w regionie z wykorzystaniem metodyki foresight. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 39 T.4, s.235-247.

Pluta A., Wójcik G. P. (2015). Research on time–management skills of employees in the process of creating value for the customer. International Journal of Business Performance Management, 16 (2-3), Special Issue on “Organizational Management Through Value for the Customer”, s. 246-261.

Pluta A. (2015). Organizacja działająca pod presją czasu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 849, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 39, s. 263–275.

Pluta A., Rudawska A. (2015). Skutki przyspieszenia funkcjonowania organizacji z perspektywy pracowników. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 11 (790), s. 33-47.

Pluta A. (2015). Organisation acceleration versus employees’ work-private life. W: R. Tomaszewska-Lipiec (red.), Work – personal life. Between harmony and disintegration. Kraków: Wydawnictwo Impuls, s. 159-178.

Rudawska A. (2015). System nagród jako mechanizm wspierający wewnątrzorganizacyjne dzielenie się wiedzą, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 39, s. 289-301.

Rudawska A. (2015). The Knowledge Sharing Mechanisms in Quality Department: What Type of Knowledge Exchange is Enabled by the Company, artykuł recenzowany na konferencję EURAM’2015.

Rudawska A., Gadomska-Lila K. (2015). Linking HR Practices with Pull Approach to Knowledge Sharing: a Case Study of Polish Subsidiary of Danish MNC. Artykuł przesłany na konferencję organizowaną przez EIASM “30th Workshop on Strategic Human Resource Management”. Artykuł został opublikowany na stronie internetowej konferencji dla uczestników konferencji.

2014


2014

Gadomska-Lila K., (2014). Rola praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania organizacyjnego, Marketing i Rynek, nr 5, s. 972-978.

Gadomska-Lila K., (2014). Kulturowe aspekty doskonalenia przedsiębiorstwa na przykładzie międzynarodowego koncernu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu „Management Forum 4”, nr 358, s. 49-57.

Gadomska-Lila K., Rudawska A., (2014). Niedopasowanie – dysfunkcja czy szansa na rozwój organizacji?, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, nr 4(34), s. 103-117.

Gadomska-Lila K. (2014). Wpływ kultury organizacyjnej na postawy i zachowania pracowników – wyniki badań. W: K. Szymańska (red.), Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach. Łódź: Monografie Politechniki Łódzkiej, s. 37-47.

Gadomska-Lila K., Moszoro B. (2014). Badanie zjawisk społecznych – kluczowe metody w świetle publikacji z zakresu nauk o zarządzaniu oraz nauk o mediach. W: T. Gackowski (red.), Metodologie badań medioznawczych. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, s. 35-57.

Kuczera K. (2014). Koncepcja wirtualnego organizowania jako odpowiedź na potrzebę elastyczności firm, Zeszyty Naukowe US nr 808, s. 351-359.

Kuczera K., Dmytrów K. (2014). Level of development of new technologies in the BSR countries, Actual Problems of Economics, 4, s. 138-146.

Kuczera K. (2014). Organizacja wirtualna – teoria a praktyka biznesu, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, 5, s. 5-20.


Kuczera K. (2014). Konceptualizacja konstruktu organizacji wirtualnej na potrzeby badań, Organizacja i Kierowanie, 2, s. 125-137.

Kuczera K. (2014). Strategia rozwoju miasta Szczecina a jego wizerunek w świetle wyników badań, Przegląd Organizacji, 11, s. 35-43.

Lozano Platonoff A., Rudawska A., Pachciarek H. (2014). Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu. W: A.K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak (red.), Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer Business.

Lozano Platonoff A., Rudawska A., Pachciarek H. (2014). Koopetycja jako źródło tworzenia sieci międzyorganizacyjnych. W: A.K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak (red.). Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.

Pachciarek H., Lozano Platonoff A. (2014). Rozwój przywódcy jako czynnik zmiany w organizacji - studium przypadku programu kształtowania menedżerów. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 359.

Pachciarek H. (2014). Wykorzystanie foresightu w zarządzaniu projektami regionalnymi. Prace Studentów i Młodych Pracowników Nauki zeszyt 6. Poznań: TNOiK.

Pluta A., Wójcik G.P. (2014). Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy. e-mentor, 3 (52). DOI: 10.15219/em55.1103; http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/55/id/1103;

Pluta A. (2014). Uwarunkowania kształtowania relacji praca-życie pozazawodowe współczesnych pracowników. W: R. Tomaszewska-Lipiec (red.), Relacja praca-życie pozazawodowe drogą do zrównoważonego rozwoju, Bydgoszcz: Wyd. UKM, s. 178-193.

Pluta A. (2014). Pułapka przyspieszenia – wyzwanie współczesnych przedsiębiorców. W: A. Postuła, B. Glinka, J. Pasieczny (red.), Oblicza przedsiębiorczości. Warszawa: Wyd. Naukowe Wydz. Zarządzania UW, s. 13-29.

Pluta A., Rudawska A. (2014). Sustainability as a response to the organizational burnout, referat wygłoszony na 9th Colloquim on Organizational Change&Development, Essen.

Rudawska A., Szarek M. (2014). Postawy studentów względem pracy zespołowej i ich zespołowa efektywność. e-mentor, 3 (55), s. 5-11.

Szarek M., Pachciarek H. (2014). Koncepcja foresight w kontekście zrównoważonego rozwoju. Ekonomia i Środowisko, 3 (50), s. 89-99.

Szarek M., Pachciarek H. (2014). Współpraca międzyśrodowiskowa jako kluczowy czynnik sukcesu w procesie rewitalizacji przestrzeni miejskiej – studium przypadku „Przywróćmy Szczecinowi Stare Miasto”. W: K. Sadowy (red.), Miasto- sztuka, nauka, gospodarka. Fundacja Architektury, s. 190-199.

2013


2013

Gadomska-Lila K. (2013). Znaczenie dopasowania dla sprawnego funkcjonowania organizacji. Organizacja i Kierowanie, 3, s. 107-120.

Gadomska-Lila K., (2013). Budowanie wizerunku pracodawcy a sprawność zarządzania zasobami ludzkimi. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, nr 30, s. 57-69.

Gadomska-Lila K., Moszoro B. (2013). Innowacyjny model biznesowy – kluczowe elementy. Management and Business Administration. Central Europe, 1, s. 98-107.

Gadomska-Lila K. (2013). Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w zachodniopomorskich przedsiębiorstwach – wyniki badań. W: Z. Wiśniewski (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach. Warszawa: Wolters Kluwer

Kuczera K. (2013). Metodyka badania modeli biznesowych podmiotów gospodarczych, Management and Business Administration, 1, s. 108-123.

Kuczera K. (2013). Zakres i formy stosowania outsourcingu w świetle badań empirycznych, Przegląd Organizacji, 2, s. 36-40.

Kuczera K. (2013). Rola technologii komunikacyjnych i informacyjnych w kształtowaniu postaw obywatelskich młodych ludzi – wyniki badań. Część 1., Firma i Rynek, 1, s. 55-67.

Kuczera K. (2013). Rola technologii komunikacyjnych i informacyjnych w kształtowaniu postaw obywatelskich młodych ludzi – wyniki badań. Część 2., Firma i Rynek, 2, s. 27-36.

Kuczera K. (2013). Strategia doboru podmiotów wchodzących w skład organizacji wirtualnej w: A. Rudawska (red.), Perspektywa strategiczna w zarządzaniu. Wybrane zagadnienia, Szczecin: Wydawnictwo Westend, s. 101-120.

Kuczera K. (2013). Definicje typu idealnego w ujęciu Webera w badaniach dotyczących konstruktów, Handel wewnętrzny, 6A, tom II, s. 264-271.

Kuczera, K, Pluta, A. (2013). Komunikatywność – atut czy słabość pracowników organizacji XXI wieku?. W: H. Karaszewska (red.), Zarządzanie ludźmi. Wybrane problemy, Toruń: Wyd. Naukowe UMK, s. 99-109.

Kuczera, K., Pluta, A. (2013). Umiejętności komunikacyjne a zarządzanie ryzykiem – wnioski z badań. W: E. Urbanowska-Sojkin (red.), Ryzyko w zarządzaniu strategicznym. Natura i uwarunkowania. Poznań: Wyd. UE, s. 147-158.

Kuczera K. Wawrzyniak A., Wąsikowska B., (2013). Zastosowanie teorii zbiorów przybliżonych w modelowaniu zrównoważonego rozwoju, Handel wewnętrzny, 6A, tom II, s. 272-284.

Kuczera K. (2013). Modelowanie preferencji decydentów firm w zakresie modeli biznesu, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego nr 36, s. 60-73.

Lozano Platonoff A., Rudawska A. (2013). Analiza wartości dodanej dla klienta a ryzyko strategiczne. W: E. Urbanowska-Sojkin, M. Brzozowski (red.), Ryzyko w zarządzaniu strategicznym. Natura i uwarunkowania, Poznań: Wyd. UE w Poznaniu, s.180-189.

Pachciarek H., Szarek M. (2013). Partnerstwo międzysektorowe na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego- studium przypadku. W: A. Rudawska (red.), Perspektywa strategiczna w zarządzaniu. Wybrane zagadnienia. Szczecin: Wydawnictwo Westend, s. 132-150.

Pachciarek H., Pachciarek N. (2013). Znaczenie trzeciego sektora gospodarki w długofalowym rozwoju systemu społeczno-gospodarczego. W: A. Rudawska (red.), Perspektywa strategiczna w zarządzaniu. Wybrane zagadnienia. Szczecin: Wydawnictwo Westend.

Pachciarek H., Lozano Platonoff A. (2013). Forum Gryf- studium przypadku realizacji programu foresightu regionalnego. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu nr 3(35).

Pluta A., Frąckiewicz E. (2013). Rola kadry kierowniczej w budowaniu synergicznego układu relacji przedsiębiorstwo – pracownik – klient. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, 1144, Organizacja i Zarządzanie, 49, s. 79-88.

Pluta A. (2013). Umiejętność organizacji pracy własnej jako determinanta zapewnienia równowagi praca-życie społeczeństwa informacyjnego. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 32, s. 285-296.

Pluta A. (2013). Zarządzanie czasem – mocna czy słaba strona pracownika XXI wieku?. Edukacja humanistyczna, 1 (28).

Pluta A. (2013), Myślenie strategiczne o pracowniku – możliwość czy potrzeba współczesnej organizacji?. Management and Business Administration. Central Europe, 21, 1 (120), s. 124-136.

Pluta A. (2013), Zarządzanie czasem jako istotna umiejętność współczesnego pracownika. Handel Wewnętrzny, lipiec-sierpień (tom 1), s. 14-23.

Pluta A. (2013). Myślenie strategiczne o pracowniku w procesie zarządzania współczesną organizacją. W: A. Rudawska (red.), Perspektywa strategiczna w zarządzaniu. Wybrane zagadnienia. Szczecin: Wyd. Westend, s. 68-84.

Rudawska A. (2013). Dzielenie się wiedzą – istota, bariery i efekty. Organizacja i kierowanie, 4 (157), s. 89-103.

Rudawska A. (2013). The Learning Organization Idea in the Context of Organizational Learning and Knowledge Management. Contemporary Management Quarterly. The Journal of scientific community and business leaders, 12(4), s. 97-109.

Rudawska A. (2013). Wielopoziomowe ujęcie organizacyjnego uczenia się a zmiany w organizacji. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 310, s. 91-102.

Rudawska A. (2013). Zdolność do organizacyjnego uczenia się jako kluczowa dynamiczna zdolność organizacji. W: A. Rudawska (red.), Perspektywa strategiczna w zarządzaniu - wybrane zagadnienia. Szczecin: Wyd. West End, s. 13-31.

Szarek M. (2013). Outsourcing jako narzędzie usieciowienia przedsiębiorstw. W: A. Rudawska (red.), Perspektywa strategiczna w zarządzaniu: wybrane zagadnienia. Szczecin: Wydawnictwo WestEnd, s. 121-131.

Szarek M. (2013). Proces tworzenia strategii zarządzania zmianą gospodarczą w regionie - studium przypadku. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 34, T.2, Szczecin, s. 161-176.

2012


2012

Gadomska-Lila K. (2012). Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec pracowników, Management and Business Administration. Central Europe, 2, s. 41-52.

Gadomska-Lila K. (2012). Społeczna odpowiedzialność biznesu w obliczu kryzysu gospodarczego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 28, s. 23-35.

Kuczera K. (2012). Przesłanki i kierunek zmian komunikacji pomiędzy firmą i klientami w kontekście ewolucji postaw oraz rozwoju cyfrowych narzędzi komunikacyjnych, Management and Business Administration, 2, s. 88-106.

Kuczera K. (2012). Postawy jako bariera rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, Zeszyty Naukowe US nr 703, s. 763-772.

Kuczera K., Szkudlarek P. (2012). Rola państwa w kontekście strategii rozwoju Unii Europejskiej, Zarządzanie i Edukacja, 82, Wydawnictwo Szkoły Wyższej im. B. Jańskiego, Warszawa.

Kuczera K. (2012). Infrastruktura, usługi i potrzeby jako elementy spójnego kształtowania społeczeństwa informacyjnego tworzącego warunki zrównoważonego rozwoju, Handel wewnętrzny, tom III, s. 200-209.

Kuczera K. (2012). Kierunki i priorytety w procesie budowy społeczeństwa informacyjnego w Polsce w kontekście tendencji zarządzania firmami, Firma i Rynek, 2, s. 55-67.

Kuczera K. (2012). Agenda cyfrowa jako strategia wzrostu konkurencyjności Europy, Zeszyty Naukowe US nr 734, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 28, s. 145-158.

Pachciarek H., Szarek M. (2012). Wykorzystanie modelu Michell’a, Agle’a i Woods teorii interesariuszy w kształtowaniu relacji z otoczeniem na przykładzie projektu Przywróćmy Szczecinowi Stare Miasto. W: A. Fulbiszewski (red.), Odcienie PR. Szczecin: Zapol, s. 29-41.

Pachciarek H., Rudawska A. (2012). Foresight jako koncepcja wspomagająca rozwój regionalny. Management and Business Administration. Central Europe, 2 (115), s. 11-25.

Pluta A., Kłos L. (2012). Zarządzanie samym sobą – kluczowa umiejętność pracownika w XXI w. W: A. P. Balcerzak, M. Moszyński (red.), Budowanie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstwa w dobie globalnego kryzysu. Toruń: PTE, s. 79-104.

Pluta A. (2012). Kierowanie pracownikami mającymi kłopoty z czasem pracy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 734, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 28, s. 81-94.

Pluta A., (2012). Problemy i możliwości godzenia zawodowego i prywatnego życia współczesnego człowieka. Management and Business Administration. Central Europe, 2 (15), s. 72-87.

Pluta A. (2012). Gospodarowanie budżetem czasu przez współczesnego człowieka. Handel wewnętrzny, lipiec-sierpień (tom 3), s. 336-346.

Rudawska A. (2012). Pamięć organizacyjna i jej rola w budowaniu konkurencyjności firmy. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 25, s. 357-371.

2011


2011

Gadomska-Lila K. (2011). Budowanie kultury innowacyjności w świetle badań empirycznych. Współczesne Zarządzanie, 1, s. 124-133.

Gadomska-Lila K. (2011). Motywowanie pracowników – rozważania i implikacje. Przegląd Organizacji, 7-8, s. 30-34.

Gadomska-Lila K. (2011). Metodologia badań kultury organizacyjnej. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 3, s. 11-25.

Gadomska-Lila K. (2011). Wzory kulturowe w organizacji. Master of Business Administration, 1, s. 54-62.

Gadomska-Lila K., Rudawska A., Moszoro B. (2011). Rola lidera w zespołach wielokulturowych. W: K. Waniek (red.), Studia z zarządzania międzynarodowego. Łódź: Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XII, Zeszyt 4, s. 7-19.

Kuczera K. (2011). Agenda cyfrowa a Raport Bangemena, porównanie podstawowych założeń, Zeszyty Naukowe US nr 650, s. 473-481.

Kuczera K. (2011). Wirtualność – ewolucja i przegląd podejść, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, 9, s. 3-10.

Lozano Platonoff A., Rudawska A., Gadomska-Lila K. (2011). Zmiany w podejściu strategicznym w przedsiębiorstwach województwa zachodniopomorskiego – wyniki badań. Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 172, s. 87-96.

Pachciarek H. (2011). Czynniki sprzyjające i utrudniające współpracę pomiędzy organizacjami. Master of Business Administration, nr 1 (108).

Pluta A. (2011). Wydłużający się czas pracy – zjawisko czy trend?. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, 6, s. 41-50.

Pluta A., Leśniewska G. (2011). Oczekiwania rynku pracy a zainteresowania i preferencje zawodowe młodzieży. W: Cz. Plewka, H. Bednarczyk (red.), Człowiek – Obywatel – Pracownik na rynku pracy. Szczecin: Wyd. WSH TWP, s. 107-120.

Pluta A. (2011), Czy życie Polaków pracujących zawodowo charakteryzuje równowaga?. W: B. Kryk (red.), Trendy i wyzwania zrównoważonego rozwoju. Szczecin: Wyd. US, s. 459-478.

Pluta A. (2011). Diagnoza kompetencji przyszłych menedżerów w aspekcie umiejętności organizacji pracy własnej. W: S. Cyfert (red.), Wybrane aspekty pracy kierowniczej, Zeszyty Naukowe 187, Poznań: Wyd. UE, s. 303-311.

Rudawska A. (2011). Motywowanie do zaangażowania w organizację oraz życie społeczne i rodzinne. Master of Business Administration, 1(108), s. 75-85.

Rudawska A. (2011). Attitude to knowledge dissemination in medium-sized enterprises. W: S. Lachiewicz, A. Zakrzewska-Bielawska (red.), Fundamentals of Management in Modern Small and Medium-Sized Enterprises. A Series of Monographs, Łódź: Technical University of Lodz Press, s. 214-231.

2010


2010

Gadomska-Lila K., Lozano A., Rudawska A. (2010). Kulturowe uwarunkowania struktury organizacyjnej. Master of Business Administration, 6, s. 62-69.

Gadomska-Lila K. (2010). Zmiany w systemie wartości polskich przedsiębiorstw. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3-4, s. 29-39.

Gadomska-Lila K., Lozano A., Moszoro B. (2010). Wartość dodana firmy wobec interesariuszy jako miara sprawności działania przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe nr 587, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 26, s. 81-87.

Gadomska-Lila K., Lozano A., Moszoro B. (2010). Kluczowe źródła i bariery innowacyjności przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych. Przegląd Organizacji, 3, s. 28-30.

Gadomska-Lila K. (2010). Charakterystyka i uwarunkowania proinnowacyjnej kultury organizacyjnej – wyniki badań. Przegląd Organizacji, 2, s. 12-15.

Gadomska-Lila K., Moszoro B., Lozano A. (2010). Social Context of Innovation. W: E. Lechman (red.), Innovations. Enterprise in Modern Economy, vol. 1, Gdańsk: Gdańsk University of Technology Publishing House, s. 48-59.

Gadomska-Lila K., Lozano A., Pachciarek H. (2010). Problems of Managing Cultural Diversity in Organisations. W: D. Lewicka (red.), Organizational Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital. Kraków: AGH University of Science and Technology Press, s. 61-75.

Gadomska-Lila K., Lozano A. (2010). Moduły sprawnościowe w zarządzaniu dynamicznym jako metoda wielowymiarowej oceny poziomu efektywności. W: T. Dudycz, G. Osbert-Pociecha (red.), Efektywność – rozważania nad istotą i pomiarem. Wrocław: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 144, s. 289-299.

Gadomska-Lila K. (2010). Zmiany kultury organizacyjnej przedsiębiorstw – wyniki badań empirycznych. W: M. Matejun (red.), Wyzwania i perspektywy zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck, s. 48-59.

Kuczera K. (2010). Konkurencyjność polskiej gospodarki w świetle raportów The Global Competitiveness Report 2009-2010 oraz The Global Information Technology Report 2008-2009, Zeszyty Naukowe US nr 597, s. 279-288.

Pluta A. (2010). Zarządzanie czasem – atut czy słabość przyszłych menedżerów?, W: E. Skrzypek (red.), Etyka a jakość i efektywność organizacji. Lublin: Wyd. UMCS, s. 95-114.

Rudawska A. (2010). Kształtowanie zdolności przedsiębiorstw do organizacyjnego uczenia się. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 20, s. 163-176.

Ksztaltowanie sprawności pracowników wiedzy... Anna Pluta

Kształtowanie sprawności pracowników wiedzy działających pod presją czasu

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2018 


zarzadzanie_strategiczne Praca zbiorowa pod redakcją Alberto Lozano Platonoff i Katarzyny Gadomskiej-Lila
Zarzadzanie strategiczne
Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji 

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2018


Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce
Praca zbiorowa pod redakcją Katarzyny Gadomskiej-Lila
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2016


dopasowanie_organizacyjne Katarzyna Gadomska-Lila
Dopasowanie organizacyjne
Aspekt strategii, kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi

Wydawnictwo Difin 2013


perspektywa strategiczna  zarzadzanie Praca naukowa pod redakcją Aleksandry Rudawskiej
Perspektywa strategiczna w zarządzaniu
Wybrane zagadnienia

Wydawnictwo Westend 2013


vademecum menedzera Anna Pluta
Grażyna Paulina Wójcik
Vademecum menedżera
- organizacja pracy własnej

Wydawnictwo Economicus 2011


doskonalenie funkcjonowania organizacji Zdzisław Gomółka
Doskonalenie funkcjonowania organizacji


Wydawnictwo Difin 2009


zarzadzanie dynamiczne Alberto Lozano Platonoff
Zarządzanie dynamiczne
Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem

Wydawnictwo Difin 2009


zarzadzanie dynamiczne Zarządzanie zasobami ludzkimi

Redaktor naukowy: Zdzisław Gomółka

Wydawnictwo Naukowe
Uniwersytetu Szczecińskiego 2001


Podstawy organizacji  i zarzadzania Podstawy organizacji i zarządzania

Redaktor naukowy: Barbara Dobrodziej

Wydawnictwo Naukowe
Uniwersytetu Szczecińskiego 2001


Cybernetyka w zarzadzaniu Cybernetyka w zarządzaniu
Modelowanie cybernetyczne
Sterowanie systemami
Zdzisław Gomółka

Agencja Wydawnicza Placet 2000

 

KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE (studia I stopnia)


Specjalność: KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE
pdf Prezentacja Kompetencje menedżerskie

Istota i cele specjalności
Specjalność Kompetencje menedżerskie na kierunku Zarządzanie powstała w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku pracy oraz rosnące oczekiwania wobec absolwentów, którzy kończąc studia nie tyko powinni wykazać się odpowiednią wiedzą, ale również umiejętnościami praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym. To nowoczesne podejście do studiowania, zawierające program nauczania dostosowany do potrzeb pracodawców.

Specjalność Kompetencje menedżerskie ma na celu rozwijanie kompetencji przydatnych w pracy zawodowej, w tym na stanowiskach menedżerskich, zwłaszcza umiejętności analityczne, organizacyjne i interpersonalne. Jest to kompleksowe podejście łączące „twarde” aspekty zarządzania, takie jak: analiza biznesowa, tworzenie projektów i biznesplanów, wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu itp., i „miękkie” aspekty zarządzania, m.in. rozwijanie potencjału pracowników, usprawnianie komunikacji, zarządzanie pracą zespołową, kształtowanie kultury organizacyjnej, zarządzanie czasem itp.

Dużym atutem specjalności jest udział w symulacyjnej grze biznesowej, w trakcie której studenci mają możliwość wcielenia się w role członków zarządów firm konkurujących między sobą o względy klientów z całego świata. Udział w rozgrywce wymaga wykorzystania, podczas posiedzeń zarządu, wiedzy dotyczącej wielu zagadnień, począwszy od analizy badań rynkowych, projektowania produktów, tworzenia kampanii reklamowych, przez zarządzanie pracownikami, po zarządzanie finansami i działem nowych technologii. Wykorzystywany podczas zajęć symulator od wielu lat rozwijany przez jeden z uniwersytetów amerykańskich, uważany jest za jeden z najlepszych tego typu produktów na świecie.
Wiele przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadków. Oznacza to, że studenci analizują i podejmują decyzje dotyczące konkretnych i prawdziwych problemów pojawiających się w przedsiębiorstwach, w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
 
W trakcie seminariów często zapraszani są praktycy z różnych organizacji, piastujący zróżnicowane stanowiska – począwszy od nowo zatrudnionych asystentów, przez specjalistów różnych dziedzin, po prezesów zarządów czy właścicieli organizacji. Goście dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o swojej pracy, sukcesach i porażkach, a także odpowiadają na pytania seminarzystów.

Specjalność Kompetencje menedżerskie jest jedyną, która posiada dodatkowe godziny języka angielskiego, co absolwenci kierunku Zarządzanie bardzo cenią.

Korzyści dla studenta

Ukończenie specjalności Kompetencje menedżerskie niesie ze sobą wiele korzyści, m.in.:
- zdobycie cenionych przez pracodawców kompetencji, niezbędnych do pracy na stanowiskach specjalistycznych oraz menedżerskich w organizacjach różnego typu
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania organizacjami, analizowania i rozwiązywania problemów pojawiających się w organizacjach, a także planowania, organizowania, motywowania, przewodzenia, kontrolowania itp.
- zdobycie umiejętności praktycznych, takich jak: tworzenie projektów, sporządzanie biznesplanów, operowanie narzędziami informatycznymi, praca w zespole, skuteczne komunikowanie, negocjowanie, zarządzanie czasem itp.
- rozwój osobowy, zwłaszcza odkrywanie potencjału studentów i wzmacnianie mocnych stron
- nawiązanie kontaktów z przedsiębiorcami z regionu
- przygotowywanie prac licencjackich  na podstawie badań w przedsiębiorstwach

Perspektywy zatrudnienia
Zdobyte w ramach specjalności kompetencje dają wiele możliwości zawodowych, w tym:
- podjęcie pracy w różnego typu organizacjach: państwowych, prywatnych, pozarządowych
- podjęcie pracy w charakterze specjalisty, konsultanta, menedżera, lidera projektów
- założenie i rozwijanie własnej działalności gospodarczej
Absolwent specjalności Kompetencje menedżerskie może rozpocząć pracę jako analityk rynku, audytor wewnętrzny czy asystent menadżera, a po kilku latach pracy i zdobywania doświadczeń, objąć stanowisko menedżerskie.
Oferowany program obejmuje zarówno wykształcenie ogólne menedżerskie, przydatne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej i kierowania zespołami ludzi, jak i specjalistyczne w zakresie zarządzania w dowolnych organizacjach. Specjalność ma na celu przygotowanie absolwentów do realizacji własnej przedsiębiorczości oraz do rozwijania kariery specjalistów i menedżerów w strukturach zarządzania.

Realizowane przedmioty
W ramach specjalności Kompetencje menedżerskie realizowane są, poza przedmiotami podstawowymi oraz kierunkowymi, m.in. następujące przedmioty:
- Praca współczesnego menedżera
- Komunikacja w organizacji
- Przygotowywanie projektów o dofinansowanie
- E-marketing
- Zarządzanie pracą zespołową
- Narzędzia informatyczne w zarządzaniu projektami i pracą zespołową
- Kształtowanie kultury organizacyjnej
- Projektowanie organizacji
- Analiza rynku
- Gry menedżerskie
- Zarządzanie zasobami niematerialnymi
- Operacyjne zarządzanie finansami


Dzięki realizacji treści programowych absolwent specjalności Kompetencje menedżerskie:
ZNA:
- współczesne trendy w zarządzaniu
- mechanizmy zarządzania organizacjami
- wybrane narzędzia zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi, projektowania organizacji, zarządzania zespołami
- formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej i procedurę ich zakładania

POTRAFI
- identyfikować problemy organizacji i ich uwarunkowania
- opracować biznes plan przedsięwzięcia
- zorganizować pracę własną oraz zespołu
- ocenić zasadność metod, narzędzi i sposobów zastosowanych do rozwiązania problemów w organizacjach
- stosować poznane narzędzia zarządzania
- stosować narzędzia informatyczne

POSIADA
- zdolności analityczne
- zdolności organizacyjne
- zdolności interpersonalne
- chęć rozwoju i uczenia się
- odporność na stres
- rozwija takie postawy jak: kreatywność, pracowitość, dokładność, komunikatywność, samodzielność, systematyczność


Nowoczesne metody nauczania
Przedmioty prowadzone w ramach specjalności Kompetencje menedżerskie dają możliwość zdobycia potrzebnej wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania i są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są m.in. takie metody jak: analizy studiów przypadków (case studies), odgrywanie ról, dyskusje w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Potencjalni promotorzy:
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff
dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr Anna Pluta
dr Karol Kuczera
dr Aleksandra Rudawska

Dodatkowa aktywność
Studenci, którzy wybiorą specjalność Kompetencje menedżerskie mogą wziąć czynny udział w życiu uczelni, włączając się w takie działania jak: organizacja konferencji naukowych, spotkań z przedstawicielami świata biznesu, nauki, kultury i polityki, a także inicjatyw na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i regionu.
Mają również możliwość rozwoju swoich zainteresowań oraz zdobycia umiejętności i doświadczeń w Kole Naukowym Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”, dzięki organizowaniu m.in. takich przedsięwzięć jak: realizacja projektów badawczych, warsztaty, seminaria, spotkania z praktykami, akcje charytatywne, inicjatywy społeczne.

ZARZĄDZANIE  STRATEGICZNE  (studia II stopnia)


Kierunek: ZARZĄDZANIE
(studia II stopnia}

Specjalność: ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

Istota i cele specjalności
Sukces organizacji jest wynikiem pracy menedżerów, od których wymaga się odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania organizacją.
Celem specjalności Zarządzanie strategiczne jest kształtowanie dobrze wykwalifikowanych młodych elit menedżerskich o szerokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach, szanujących takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność. Absolwent specjalności będzie wyróżniał się zrozumieniem złożoności zarządzania organizacjami i podejmowanych przez nie strategicznych wyborów. Będzie zatem gotowy do zasilenia kadry menedżerskiej przedsiębiorstw regionu.
Specjalność obejmuje zagadnienia niezbędne w rozwijaniu umiejętności całościowego i strategicznego spojrzenia na organizację, uwzględniając kluczowe zasoby i kompetencje, takie jak wiedza, potencjał społeczny, innowacyjność, zarządzanie kulturowe oraz relacje między organizacją a podmiotami w otoczeniu.
Przedmioty prowadzone w ramach specjalności Zarządzanie strategiczne dają możliwość zdobycia potrzebnej wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania rozwojem organizacji i są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. W szczególności rozwijana jest zdolność kreatywnego myślenia oraz podejmowania decyzji strategicznych, dlatego też wiele z przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadku. Oznacza to, że studenci analizują problemy i podejmują decyzje strategiczne dotyczące konkretnych i prawdziwych sytuacji pojawiających się w przedsiębiorstwach, w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
W trakcie seminariów często zapraszani są praktycy z różnych organizacji, piastujący zróżnicowane stanowiska – począwszy od nowo zatrudnionych asystentów, przez specjalistów różnych dziedzin, po prezesów zarządów czy właścicieli organizacji. Goście dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o swojej pracy, sukcesach i porażkach, a także odpowiadają na pytania seminarzystów.
Korzyści dla studenta
Ukończenie specjalności Zarządzanie strategiczne niesie ze sobą następujące korzyści:
  •  zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania organizacjami, zarządzania rozwojem organizacji, analizowania i rozwiązywania problemów strategicznych pojawiających się w organizacjach,
  •  zdobycie umiejętności praktycznych, takich jak: przeprowadzenie analizy strategicznej i opracowanie jej wyników, tworzenie projektów, operowanie narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi w zarządzaniu, praca w zespole, skuteczne komunikowanie i dzielenie się wiedzą,
  •  rozwój osobowy, zwłaszcza odkrywanie potencjału studentów i kierunków ich dalszego rozwoju,
  • poznanie środowiska lokalnego biznesu poprzez nawiązanie kontaktów i współpracę z przedsiębiorcami z regionu,
  •  przygotowywanie prac magisterskich na podstawie badań w przedsiębiorstwach z regionu.

Perspektywy zatrudnienia
Absolwenci specjalności Zarządzanie strategiczne posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do pracy na następujących stanowiskach:
  • menedżera każdego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit
  • kierownika w administracji publicznej
  •  analityka procesów biznesowych
  •  analityka zasobów wiedzy i informacji niezbędnych do podejmowania decyzji zarządczych
  •  specjalisty ds. strategii specjalisty ds. rozwoju
  •  specjalisty ds. zarządzania i organizacji

Ponadto absolwenci specjalności będą posiadali wystarczające kompetencje, aby z powodzeniem prowadzić własną działalność gospodarczą.

Realizowane przedmioty
  • Zarządzanie różnorodnością kulturową
  • Gry strategiczne
  • Kształtowanie relacji w biznesie
  • Analiza finansowa w zarządzaniu strategicznym
  • Zarządzanie dynamiczne
  • Marketing wartości
  • Zarządzanie wiedzą
  • Narzędzia informatyczne w zarządzaniu wiedzą
  • Coaching i mentoring
  • Przywództwo w organizacji (przedmiot prowadzony w języku angielskim)
  • Strategie innowacyjne
  • Nadzór korporacyjny

Dzięki realizacji treści programowych absolwent specjalności Zarządzanie strategiczne:
ZNA:
  • złożoność zarządzania współczesnymi organizacjami
  • uwarunkowania rozwoju organizacji
  • proces tworzenia strategii organizacji
  • współczesne trendy w zarządzaniu strategicznym
  • narzędzia zarządzania strategicznego
  • mechanizmy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie i ich uwarunkowania
  • nowoczesne metody i modele coachingu
  • innowacyjne modele biznesu
  • zasady rozwijania kompetencji przywódczych
  • model systemu zarządzania dynamicznego

POTRAFI:
  • identyfikować problemy organizacji i na tej podstawie podejmować odpowiednie decyzje strategiczne
  • identyfikować uwarunkowania rozwoju organizacji i wpływ otoczenia na działania strategiczne organizacji
  • stosować poznane narzędzia zarządzania strategicznego
  • stosować narzędzia informatyczne w zakresie zarządzania wiedzą
  • identyfikować i oceniać czynniki kreujące długookresową przewagę konkurencyjną
  • zastosować nowoczesne metody analizy dokonań przedsiębiorstwa
  • zorganizować pracę własną oraz zespołu
POSIADA:
  • zdolności organizacyjne
  • zdolności analityczne miejętności interpersonalne
  • umiejętność pracy zespołowej
  • zdolność do dzielenia się wiedzą
  • chęć rozwoju i uczenia się
  • umiejętność podjęcia dyskusji w języku angielskim
  • takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność
Nowoczesne metody nauczania
Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są takie metody jak: analizy studiów przypadku (case studies), dyskusje i praca w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. Przekazywane treści wzbogacone są o liczne przykłady z praktyki. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Potencjalni promotorzy:
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff

 Dodatkowa aktywność
Studenci, którzy wybiorą specjalność Zarządzanie strategiczne mogą wziąć czynny udział w życiu uczelni, włączając się w takie działania jak: organizacja konferencji naukowych, spotkań z przedstawicielami świata biznesu, nauki, kultury i innych środowisk, a także inicjatyw na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i regionu.
Studenci mają również możliwość rozwoju swoich zainteresowań oraz zdobycia umiejętności i doświadczeń w Kole Naukowym Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”, dzięki organizowaniu takich przedsięwzięć jak: realizacja projektów badawczych, warsztaty, seminaria, spotkania z praktykami, akcje charytatywne, inicjatywy społeczne.
Przedmioty  prowadzone  w j. polskim
Funkcje menedżera - studia przypadków
Gry decyzyjne
Gry strategiczne
Komunikacja w organizacji
Koncepcje zarządzania
Kształtowanie kultury organizacyjnej
Podstawy organizacji i zarządzania
Podstawy zarządzania
Praca współczesnego menedżera
Przywództwo i kierowanie zespołem
Przywództwo w organizacji
Sterowanie procesami
Zachowania organizacyjne
Zarządzanie
Zarządzanie dynamiczne
Zarządzanie kulturową różnorodnością
Zarządzanie pracą zespołową
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie wiedzą
Zarządzanie zasobami ludzkimi

Przedmioty  prowadzone  w j. angielskim
Organization and Management
Advanced Management
Leadership in Organization
KATEDRA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
ul. Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin
tel. (91) 444-1985  
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownik Katedry: dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
 
Główne obszary badań naukowych pracowników Katedry

zarządzanie organizacjami
nowoczesne metody i techniki zarządzania
koncepcje zarządzania
projektowanie systemów zarządzania
dopasowanie organizacyjne
zarządzanie strategiczne
zarządzanie dynamiczne
elastyczność organizacji
odnowa strategiczna
zmiany w organizacji
koncepcja organizacji uczącej się i organizacyjnego uczenia się
modele biznesu
organizacje sieciowe i wirtualne
zarządzanie zasobami ludzkimi
rozwijanie kompetencji menedżerskich
zachowania organizacyjne
praca zespołowa
komunikacja w organizacji
przywództwo
kultura organizacyjna
zarządzanie międzykulturowe
zarządzanie twórcze
zarządzanie czasem
zarządzanie wiedzą - uwarunkowania dzielenia się wiedzą
knowledge governance
proces podejmowania decyzji
wielokryterialne metody wspomagania decyzji
zastosowanie teorii systemów
cybernetyka ekonomiczna
metody i narzędzia informatyki w zarządzaniu organizacją
narzędzia sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją i wiedzą
wirtualizacja biznesu
współpraca międzyśrodowiskowa
zarządzanie organizacjami pozarządowymi
foresight
relacje międzyorganizacyjne

Jak do nas trafić


mapa wneiz