Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
Autor: Wanda Skoczylas 53
Strony: 53-62
pdf pełen tekst

Streszczenie:
Wzrost złożoności przedsiębiorstw oraz relacji w łańcuchu tworzenia wartości powoduje, że skuteczna realizacja strategii tworzenia wartości przedsiębiorstwa wymaga prezentacji związków przyczynowo-skutkowych i doboru strategii cząstkowych nie tylko w poszczególnych perspektywach realizujących strategię ogólną. Zależności przyczynowo-skutkowe przekładane są więc na wyodrębnione ośrodki odpowiedzialności, które formułują własne strategie, lub na organizacje sieciowe. Powstanie sieci kontraktowych przedsiębiorstw wymaga zbudowania takiego systemu informacji, który uwzględniałby także komunikację z partnerami przy formułowaniu i realizacji strategii takiego przedsiębiorstwa oraz kontroli jej realizacji z punktu widzenia przyjętego celu.
Celem artykułu jest przedstawienie założeń konstrukcji strategicznej karty wyników dwóch rodzajów korporacji funkcjonujących na podstawie umowy franczyzowej i umowy dealerskiej.
Słowa kluczowe: przedsiębiorstwa sieciowe, wspólne wartości, kaskadowanie strategii

CASCADING OF BALANCED SCORECARDS IN THE EFFECTIVE IMPLEMENTATION OF THE COMMON STRATEGY IN NETWORKING COMPANIES

Abstract:
Increase of the business complexity and value chain relationship in the effective implementation of the company creation value strategy requires presentation of cause-and-effect relationships and selection of the strategies on different business levels, not only in a general strategy perspectives. Depending on the cause and effect diagrams, centers of responsibility are distinguished, and are formulating their own strategies. A contractual networking companies requires to build such an information system, which should include communication with partners in the formulation and implementation of such strategies and control its implementation from the point of view adopted.
The purpose of the article is to present assumptions of strategic scorecards of two types of corporations operating under franchise and dealer ship contract.
Keywords: networking business, shared values, cascading the strategy

Jak do nas trafić


mapa wneiz