Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801

 


Specjalność: KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE (studia I stopnia)

pdf Prezentacja Kompetencje menedżerskie

Istota i cele specjalności
Specjalność Kompetencje menedżerskie na kierunku Zarządzanie powstała w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku pracy oraz rosnące oczekiwania wobec absolwentów, którzy kończąc studia nie tyko powinni wykazać się odpowiednią wiedzą, ale również umiejętnościami praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym. To nowoczesne podejście do studiowania, zawierające program nauczania dostosowany do potrzeb pracodawców.

Specjalność Kompetencje menedżerskie ma na celu rozwijanie kompetencji przydatnych w pracy zawodowej, w tym na stanowiskach menedżerskich, zwłaszcza umiejętności analityczne, organizacyjne i interpersonalne. Jest to kompleksowe podejście łączące „twarde” aspekty zarządzania, takie jak: analiza biznesowa, tworzenie projektów i biznesplanów, wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu itp., i „miękkie” aspekty zarządzania, m.in. rozwijanie potencjału pracowników, usprawnianie komunikacji, zarządzanie pracą zespołową, kształtowanie kultury organizacyjnej, zarządzanie czasem itp.

Dużym atutem specjalności jest udział w symulacyjnej grze biznesowej, w trakcie której studenci mają możliwość wcielenia się w role członków zarządów firm konkurujących między sobą o względy klientów z całego świata. Udział w rozgrywce wymaga wykorzystania, podczas posiedzeń zarządu, wiedzy dotyczącej wielu zagadnień, począwszy od analizy badań rynkowych, projektowania produktów, tworzenia kampanii reklamowych, przez zarządzanie pracownikami, po zarządzanie finansami i działem nowych technologii. Wykorzystywany podczas zajęć symulator od wielu lat rozwijany przez jeden z uniwersytetów amerykańskich, uważany jest za jeden z najlepszych tego typu produktów na świecie.
Wiele przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadków. Oznacza to, że studenci analizują i podejmują decyzje dotyczące konkretnych i prawdziwych problemów pojawiających się w przedsiębiorstwach, w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
 
W trakcie seminariów często zapraszani są praktycy z różnych organizacji, piastujący zróżnicowane stanowiska – począwszy od nowo zatrudnionych asystentów, przez specjalistów różnych dziedzin, po prezesów zarządów czy właścicieli organizacji. Goście dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o swojej pracy, sukcesach i porażkach, a także odpowiadają na pytania seminarzystów.

Specjalność Kompetencje menedżerskie jest jedyną, która posiada dodatkowe godziny języka angielskiego, co absolwenci kierunku Zarządzanie bardzo cenią.

Korzyści dla studenta

Ukończenie specjalności Kompetencje menedżerskie niesie ze sobą wiele korzyści, m.in.:
- zdobycie cenionych przez pracodawców kompetencji, niezbędnych do pracy na stanowiskach specjalistycznych oraz menedżerskich w organizacjach różnego typu
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania organizacjami, analizowania i rozwiązywania problemów pojawiających się w organizacjach, a także planowania, organizowania, motywowania, przewodzenia, kontrolowania itp.
- zdobycie umiejętności praktycznych, takich jak: tworzenie projektów, sporządzanie biznesplanów, operowanie narzędziami informatycznymi, praca w zespole, skuteczne komunikowanie, negocjowanie, zarządzanie czasem itp.
- rozwój osobowy, zwłaszcza odkrywanie potencjału studentów i wzmacnianie mocnych stron
- nawiązanie kontaktów z przedsiębiorcami z regionu
- przygotowywanie prac licencjackich  na podstawie badań w przedsiębiorstwach

Perspektywy zatrudnienia
Zdobyte w ramach specjalności kompetencje dają wiele możliwości zawodowych, w tym:
- podjęcie pracy w różnego typu organizacjach: państwowych, prywatnych, pozarządowych
- podjęcie pracy w charakterze specjalisty, konsultanta, menedżera, lidera projektów
- założenie i rozwijanie własnej działalności gospodarczej
Absolwent specjalności Kompetencje menedżerskie może rozpocząć pracę jako analityk rynku, audytor wewnętrzny czy asystent menadżera, a po kilku latach pracy i zdobywania doświadczeń, objąć stanowisko menedżerskie.
Oferowany program obejmuje zarówno wykształcenie ogólne menedżerskie, przydatne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej i kierowania zespołami ludzi, jak i specjalistyczne w zakresie zarządzania w dowolnych organizacjach. Specjalność ma na celu przygotowanie absolwentów do realizacji własnej przedsiębiorczości oraz do rozwijania kariery specjalistów i menedżerów w strukturach zarządzania.

Realizowane przedmioty
W ramach specjalności Kompetencje menedżerskie realizowane są, poza przedmiotami podstawowymi oraz kierunkowymi, m.in. następujące przedmioty:
- Praca współczesnego menedżera
- Komunikacja w organizacji
- Przygotowywanie projektów o dofinansowanie
- E-marketing
- Zarządzanie pracą zespołową
- Narzędzia informatyczne w zarządzaniu projektami i pracą zespołową
- Kształtowanie kultury organizacyjnej
- Projektowanie organizacji
- Analiza rynku
- Gry menedżerskie
- Zarządzanie zasobami niematerialnymi
- Operacyjne zarządzanie finansami


Dzięki realizacji treści programowych absolwent specjalności Kompetencje menedżerskie:
ZNA:
- współczesne trendy w zarządzaniu
- mechanizmy zarządzania organizacjami
- wybrane narzędzia zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi, projektowania organizacji, zarządzania zespołami
- formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej i procedurę ich zakładania

POTRAFI
- identyfikować problemy organizacji i ich uwarunkowania
- opracować biznes plan przedsięwzięcia
- zorganizować pracę własną oraz zespołu
- ocenić zasadność metod, narzędzi i sposobów zastosowanych do rozwiązania problemów w organizacjach
- stosować poznane narzędzia zarządzania
- stosować narzędzia informatyczne

POSIADA
- zdolności analityczne
- zdolności organizacyjne
- zdolności interpersonalne
- chęć rozwoju i uczenia się
- odporność na stres
- rozwija takie postawy jak: kreatywność, pracowitość, dokładność, komunikatywność, samodzielność, systematyczność


Nowoczesne metody nauczania
Przedmioty prowadzone w ramach specjalności Kompetencje menedżerskie dają możliwość zdobycia potrzebnej wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania i są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są m.in. takie metody jak: analizy studiów przypadków (case studies), odgrywanie ról, dyskusje w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Potencjalni promotorzy:
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff
dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr Anna Pluta
dr Karol Kuczera
dr Aleksandra Rudawska

Dodatkowa aktywność
Studenci, którzy wybiorą specjalność Kompetencje menedżerskie mogą wziąć czynny udział w życiu uczelni, włączając się w takie działania jak: organizacja konferencji naukowych, spotkań z przedstawicielami świata biznesu, nauki, kultury i polityki, a także inicjatyw na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i regionu.
Mają również możliwość rozwoju swoich zainteresowań oraz zdobycia umiejętności i doświadczeń w Kole Naukowym Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”, dzięki organizowaniu m.in. takich przedsięwzięć jak: realizacja projektów badawczych, warsztaty, seminaria, spotkania z praktykami, akcje charytatywne, inicjatywy społeczne.
Kierunek: ZARZĄDZANIE
(studia II stopnia}

Specjalność: ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

Istota i cele specjalności
Sukces organizacji jest wynikiem pracy menedżerów, od których wymaga się odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania organizacją.
Celem specjalności Zarządzanie strategiczne jest kształtowanie dobrze wykwalifikowanych młodych elit menedżerskich o szerokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach, szanujących takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność. Absolwent specjalności będzie wyróżniał się zrozumieniem złożoności zarządzania organizacjami i podejmowanych przez nie strategicznych wyborów. Będzie zatem gotowy do zasilenia kadry menedżerskiej przedsiębiorstw regionu.
Specjalność obejmuje zagadnienia niezbędne w rozwijaniu umiejętności całościowego i strategicznego spojrzenia na organizację, uwzględniając kluczowe zasoby i kompetencje, takie jak wiedza, potencjał społeczny, innowacyjność, zarządzanie kulturowe oraz relacje między organizacją a podmiotami w otoczeniu.
Przedmioty prowadzone w ramach specjalności Zarządzanie strategiczne dają możliwość zdobycia potrzebnej wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania rozwojem organizacji i są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. W szczególności rozwijana jest zdolność kreatywnego myślenia oraz podejmowania decyzji strategicznych, dlatego też wiele z przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadku. Oznacza to, że studenci analizują problemy i podejmują decyzje strategiczne dotyczące konkretnych i prawdziwych sytuacji pojawiających się w przedsiębiorstwach, w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
W trakcie seminariów często zapraszani są praktycy z różnych organizacji, piastujący zróżnicowane stanowiska – począwszy od nowo zatrudnionych asystentów, przez specjalistów różnych dziedzin, po prezesów zarządów czy właścicieli organizacji. Goście dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o swojej pracy, sukcesach i porażkach, a także odpowiadają na pytania seminarzystów.
Korzyści dla studenta
Ukończenie specjalności Zarządzanie strategiczne niesie ze sobą następujące korzyści:
  •  zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania organizacjami, zarządzania rozwojem organizacji, analizowania i rozwiązywania problemów strategicznych pojawiających się w organizacjach,
  •  zdobycie umiejętności praktycznych, takich jak: przeprowadzenie analizy strategicznej i opracowanie jej wyników, tworzenie projektów, operowanie narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi w zarządzaniu, praca w zespole, skuteczne komunikowanie i dzielenie się wiedzą,
  •  rozwój osobowy, zwłaszcza odkrywanie potencjału studentów i kierunków ich dalszego rozwoju,
  • poznanie środowiska lokalnego biznesu poprzez nawiązanie kontaktów i współpracę z przedsiębiorcami z regionu,
  •  przygotowywanie prac magisterskich na podstawie badań w przedsiębiorstwach z regionu.

Perspektywy zatrudnienia
Absolwenci specjalności Zarządzanie strategiczne posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do pracy na następujących stanowiskach:
  • menedżera każdego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit
  • kierownika w administracji publicznej
  •  analityka procesów biznesowych
  •  analityka zasobów wiedzy i informacji niezbędnych do podejmowania decyzji zarządczych
  •  specjalisty ds. strategii specjalisty ds. rozwoju
  •  specjalisty ds. zarządzania i organizacji

Ponadto absolwenci specjalności będą posiadali wystarczające kompetencje, aby z powodzeniem prowadzić własną działalność gospodarczą.

Realizowane przedmioty
  • Zarządzanie różnorodnością kulturową
  • Gry strategiczne
  • Kształtowanie relacji w biznesie
  • Analiza finansowa w zarządzaniu strategicznym
  • Zarządzanie dynamiczne
  • Marketing wartości
  • Zarządzanie wiedzą
  • Narzędzia informatyczne w zarządzaniu wiedzą
  • Coaching i mentoring
  • Przywództwo w organizacji (przedmiot prowadzony w języku angielskim)
  • Strategie innowacyjne
  • Nadzór korporacyjny

Dzięki realizacji treści programowych absolwent specjalności Zarządzanie strategiczne:
ZNA:
  • złożoność zarządzania współczesnymi organizacjami
  • uwarunkowania rozwoju organizacji
  • proces tworzenia strategii organizacji
  • współczesne trendy w zarządzaniu strategicznym
  • narzędzia zarządzania strategicznego
  • mechanizmy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie i ich uwarunkowania
  • nowoczesne metody i modele coachingu
  • innowacyjne modele biznesu
  • zasady rozwijania kompetencji przywódczych
  • model systemu zarządzania dynamicznego

POTRAFI:
  • identyfikować problemy organizacji i na tej podstawie podejmować odpowiednie decyzje strategiczne
  • identyfikować uwarunkowania rozwoju organizacji i wpływ otoczenia na działania strategiczne organizacji
  • stosować poznane narzędzia zarządzania strategicznego
  • stosować narzędzia informatyczne w zakresie zarządzania wiedzą
  • identyfikować i oceniać czynniki kreujące długookresową przewagę konkurencyjną
  • zastosować nowoczesne metody analizy dokonań przedsiębiorstwa
  • zorganizować pracę własną oraz zespołu
POSIADA:
  • zdolności organizacyjne
  • zdolności analityczne miejętności interpersonalne
  • umiejętność pracy zespołowej
  • zdolność do dzielenia się wiedzą
  • chęć rozwoju i uczenia się
  • umiejętność podjęcia dyskusji w języku angielskim
  • takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność
Nowoczesne metody nauczania
Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są takie metody jak: analizy studiów przypadku (case studies), dyskusje i praca w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. Przekazywane treści wzbogacone są o liczne przykłady z praktyki. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Potencjalni promotorzy:
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff
dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka

Dodatkowa aktywność
Studenci, którzy wybiorą specjalność Zarządzanie strategiczne mogą wziąć czynny udział w życiu uczelni, włączając się w takie działania jak: organizacja konferencji naukowych, spotkań z przedstawicielami świata biznesu, nauki, kultury i innych środowisk, a także inicjatyw na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i regionu.
Studenci mają również możliwość rozwoju swoich zainteresowań oraz zdobycia umiejętności i doświadczeń w Kole Naukowym Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”, dzięki organizowaniu takich przedsięwzięć jak: realizacja projektów badawczych, warsztaty, seminaria, spotkania z praktykami, akcje charytatywne, inicjatywy społeczne.
Specjalność pozwala zdobyć wiedzę z zakresu nowych i efektywnych sposobów zarządzania przedsiębiorstwem przez jakość. To specjalność nowoczesna i przyszłościowa, dająca wiedzę i umiejętności przydatne do podjęcia pracy w krajach Unii Europejskiej, wyposażająca w praktyczne umiejętności, związane z wdrazaniem  systemów zarządzania, zgodnych z międzynarodowymi normami ISO serii 9000 oraz rozwiązywania problemów z zakresu kształtowania ochrony i oceny jakości.

Celem specjalności jest przekazywanie  wiedzy na temat  nowoczesnych sposobów systemowego zarządzania organizacjami w aspektach jakości,  w szczególności projektowania, budowy i wdrazania  rozwiązań systemowych,  dotyczących znormalizowanych systemów zarzadzania  (m.in. jakością, środowiskiem, bhp,  bezpieczeństwem informacji, bezpieczeństwem zdrowotnym żywności) w organizacjach. W ramach specjalności szczególny nacisk połozono na praktyczne aspekty  zarządzania - studia przypadków z przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych.

Studia tej specjalności pozwalają przygotować studentów do pełnienia funkcji kierowniczych związanych z zarządzaniem jakością oraz zdobyć umiejętności organizacyjne pozwalające na skuteczne doskonalenie systemów zarządzania  w organizacjach produkcyjnych i usługowych.

Absolwenci specjalności sa przygotowani do pełnienia funkcji:
  • przedsiębiorcy w różnych typach przedsiębiorstw i instytucji
  • samodzielnego specjalisty w pionach oraz zespołach odpowiedzialnych za kreowanie systemowych rozwiązań w akresie zarządzania jakością - projektowanie, budowa i wdrażanie systemów w organizacjach produkcyjnych i usługowych
  • eksperta i koordynatora prac zespołów pracowniczych związanych z wdrażaniem i doskonaleniem systemów jakości
  • specjalisty w zakresie tworzenia strategii i polityki jakości w przedsiębiorstwie
Specjalność Kompetencje menedżerskie powstała w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku pracy oraz rosnące oczekiwania wobec absolwentów, którzy kończąc studia nie tyko powinni wykazać się odpowiednią wiedzą, ale również umiejętnościami praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym. To nowoczesne podejście do studiowania, zawierające program nauczania dostosowany do potrzeb pracodawców.
Celem specjalności Kompetencje menedżerskie jest rozwijanie kompetencji przydatnych w pracy zawodowej, zwłaszcza umiejętności analitycznych, organizacyjnych i interpersonalnych. Jest to kompleksowe podejście łączące „twarde” aspekty zarządzania, takie jak: analiza biznesowa, projektowanie organizacji, wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu itp., i „miękkie” aspekty zarządzania, m.in. rozwijanie potencjału pracowników, usprawnianie komunikacji, zarządzanie pracą zespołową, kształtowanie kultury organizacyjnej itp.
Przedmioty realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są m.in. takie metody jak: analizy studiów przypadków (case studies), odgrywanie ról, dyskusje w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Absolwenci specjalności Kompetencje menedżerskie posiadają wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy na stanowiskach specjalistycznych, analitycznych oraz kierowniczych różnego szczebla w sektorze przedsiębiorstw, agencjach konsultingowych, instytucjach non-profit oraz administracji publicznej. Nabyte kompetencje organizacyjne i zarządcze umożliwiają również prowadzenie własnej działalności gospodarczej.

Więcej >>>
W procesie nauczania, w ramach specjalności nacisk kładzie się na kształcenie i praktyczną aplikację z problematyki  planowania, pozyskiwania,  oceniania, motywowania i kierowania pracownikami oraz rozwój  umiejętności pracy w zespole. Uzupełnione jest to poprzez wiedzę z zakresu funkcjonowania rynku pracy i zarządzania w warunkach zmian bliższego i dalszego otoczenia oraz wiedzę i umiejętności  dotyczące wykorzystania projektów unijnych, obejmujących zarządzanie zasobami ludzkimi.

Absolwent specjalności posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne dotyczące kierowania małymi zespołami pracowniczymi oraz pełnienia samodzielnych funkcji w podstawowych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi - pozyskiwania pracowników, tworzenia i stosowania systemów motywowania i oceniania. Posiada wiedzę niezbędną do realizacji projektów unijnych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ubiegania się  o  dofinansowania  z tego zakresu.  Absolwent potrafi też analizować  i oceniać sytuację na rynku pracy i zmiany w otoczeniu  przedsiębiorstwa.

Absolwent jest przygotowany do zajmowania  stanowisk kierowniczych i specjalistycznych w mniejszych podmiotach gospodarczyh wszystkich typów, m.in.  w zawodach:
  • specjalista ds. kadr
  • specjalista ds. rekruatacji
  • specjalista ds. wynagrodzeń
  • konsultant ds. kariery
  • specjalista w zakresie pozyskiwania i realizacji środków z funduszy unijnych krajowych i regionalnych.
Absolwent może kontynuować naukę na studiach II stopnia na kierunkach związanych z zarządzaniem i ekonomią.



Specjalność pozwala zdobyć wiedzę z zakresu  nowych i efektywnych sposobów zarządzania przedsiębiorstwem. W ramach specjalności zostaną omówione tradycyjne formy prowadzenia działalności gospodarczej: od inkubacji pomysłu do jego wdrożenia w realizację. Doadtkowo student zapozna się z nowoczesnymi formami prowadzenia przedsiębiorstw (np. podmioty wirtualne, fraktalne, sieciowe i inne). Student pozna również  współczesne metody i techniki zarządzania przedsiębiorstwem.

Celem specjalności jest przekazywanie wiedzy na temat nowoczesnych sposobów zarządzania  przedsiębiortwem małym, średnim i  dużym, prowadzącym działalność  na różną skalę (od lokalnego biznesu do międzynarodowego) . Specjalność pozwala również  zdobyć kompetencje w zakresie założenia  własnej działalności gospodarczej i umiejętności prowadzenia małej działalności w skali likalnej bądź krajowej.

Absolwent specjalności uzyska kompetencje w zakresie kierowania firmą mikro i malą, a także małym zespołem w podmiotach  średnich i dużych. Dodatkowo będzie uprawniony do doradzania kierownikom średniego i wyższego szczebla w dużych  organizacjach.

Absolwenci specjalności są przygotowani do pełnienia funkcji:
  • przedsiębiorcy wewnętrznego w różnych typach przedsiębiorstw i instytucji
  • przedsiębiorcy - właściciela małych firm
  • menedżera liniowego
  • specjalisty w pionach oraz w zespołach odpowiedzialnych za rozwój i zarządzanie przedsiębiorstwem
  • specjalisty w zakresie tworzenia strategii w przedsiębiorstwie
  • specjalisty w zakresie nowych koncepcji i metod zarządzania przedsiębiorstwem
Specjalność  dotyczy współczesnych form i narzędzi marketingowego zarządzania biznesem. Polska gospodarka zbliża się  do modelu gospodarki opartej na wiedzy, w której zapotrzebowanie na specjalistów z zarządzania i marketingu z dodatkową znajomością technologii  informacyjnych będzie rosło.

Program specjalności koncentruje się na takich umiejętnościach jak: analiza rynku i badania marketingowe,  planowanie marketingowe, analizowanie różnych aspektów  funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, prowadzenie skutecznej komunikacji z otoczeniem przedsiębiorstwa, wdrażanie strategii marketingowych,  analiza skuteczności i efektywności  działań przedsiębiorstwa na rynku.

Student posiądzie nie tylko wiedzę teoretyczną, ale będzie przygotowany do wykonywania praktycznych zadań w obszarze zarządzania  marketingowego w przedsiębiorstwie.
W ramach przedmiotów specjalizacyjnych studenci uzyskają wiedzę na temat najnowocześniejszych, innowacyjnych koncepcji i strategii zarządzania przedsiębiorstwem oraz kształtowanie postaw przedsiębiorczych, niezbędnych dla tworzenia i odpowiedniego kierowania własna firmą.

Absolwent specjalności posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje dotyczące kierowania  projektami dotyczącymi wprowadzania nowych produktów, technologii czy systemów organizacyjnych w przedsiębiorstwach, potrafi prowadzić  i rozwijać działalnośc gospodarczą  w oparciu o istniejące systemy wsparcia publicznego, finansowego i organizacyjnego na poziomie regionalnym i ogólnopolskim,  w tym ze środków pochodzących z funduszy UE.

Posiada też wiedzę niezbędną do realizacji projektów i programów związanych z tworzeniem i upowszechnianiem innowacji oraz pozyskiwaniem i transferami technologii.

Absolwent jest przygotowany do zajmowania stanowisk kierowniczych i specjalistycznych, zarówno w dużych, jak i małych podmiotach gospodarczych wszystkich typów, m. in. w zawodach:
  • specjalisty w zakresie zarzadzania obszarem nowoczesnych technologii (high technology),
  • kierownika i specjalisty w pionach oraz zespolach odpowiedzialnych za rozwój,  doskonalenie jakości i kreowanie innowacyjności
  • specjalisty w zakresie pozyskiwania środków z funduszy unijnych, krajowych i regionalnych,
  • specjalisty w zakresie realizacji i koordynowania wspólnych przedsięwzięć (projektów) między przedsiębiorstwami i instytucjami
  • specjalisty w zakresie tworzenia strategii innowacyjnej w przedsiębiorstwie


Nowoczesna wiedza oraz kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania  kapitałem ludzkim, dają solidne podstawy teoretyczne umożliwiające praktyczna aplikację treści programowych. W specjalności położono szczególny nacisk na spójność poruszanej problematyki z potrzebami nowoczesnego rynku pracy i zarzadzania kapitałem ludzkim posiadanym przez pracowników.

W ramach przedmiotów specjalizacyjnych studenci zapoznają się z kwestiami zarządzania kompetencjami pracowników, komunikacją i konfliktami w organizacji,  funkcjonowaniem grup pracowniczych, controllingiem personalnym, stresem i wypaleniem zawodowym. Zdobędą tez wiedzę i umiejętności dotyczące elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim.

Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, przygotowujące go do pełnieniafunkcji w następujących zawodach:
  • specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi
  • specjalista ds. rozwoju zawodowego
  • specjalista ds. rekrutacji pracowników
  • specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania


Sukces organizacji jest wynikiem pracy menedżerów, od których wymaga się odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania organizacją. W odpowiedzi na te wyzwanie powstała specjalność Zarządzanie strategiczne.

Celem specjalności Zarządzanie strategiczne jest kształtowanie dobrze wykwalifikowanych młodych elit menedżerskich o szerokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach, szanujących takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność. Absolwent specjalności będzie wyróżniał się zrozumieniem złożoności zarządzania organizacjami i podejmowanych przez nie strategicznych wyborów. Będzie zatem gotowy do zasilenia kadry menedżerskiej przedsiębiorstw regionu.

Przedmioty prowadzone w ramach specjalności realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. W szczególności rozwijana jest zdolność kreatywnego myślenia oraz podejmowania decyzji strategicznych, dlatego też wiele z przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadku. Na zajęcia zapraszani są praktycy zarządzania, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Ponadto studenci posiadają możliwość włączenia się do prac badawczych, organizacji konferencji oraz spotkań z przedstawicielami lokalnego środowiska biznesu i nauki. Dzięki temu studenci specjalności poznają środowisko lokalnego biznesu oraz przygotowują prace magisterskie na podstawie badań w przedsiębiorstwach z regionu.

Absolwent specjalności Zarządzanie strategiczne jest przygotowany do objęcia stanowiska:
- menedżera każdego szczebla zarzadzania w przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit,
- kierownika w administracji publicznej,
- analityka procesów biznesowych,
- analityka zasobów wiedzy i informacji niezbędnych do podejmowania decyzji zarządczych,
- specjalisty ds. strategii,
- specjalisty ds. rozwoju,
- specjalisty ds. zarządzania i organizacji.

Już dziś podejmij strategiczną decyzję i wybierz specjalność Zarządzanie strategiczne!
Więcej >>>

Opis specjalności:

Specjalność BUSINESS MANAGEMENT pozwala zdobyć wiedzę z zakresu nowych i efektywnych sposobów zarządzania przedsiębiorstwem. Prowadzenie działalności gospodarczej w formie przedsiębiorstwa indywidualnego czy korporacji międzynarodowej wymaga pozyskania odpowiednich zasobów, wykorzystania okazji rynkowych a przede wszystkim odpowiedniego zarządzania podmiotem.

Współcześnie zasadniczo zmieniły się warunki prowadzenia biznesu, niezbędne jest zatem określenie, co wpływa na konkurencyjność podmiotu, jak wyznaczyć i zastosować instrumenty konkurencyjności a także jak porównać pozycję konkurencyjną podmiotu z innymi firmami na rynku. Przedsiębiorstwa w poszukiwaniu źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej muszą koncentrować się na budowaniu kluczowych kompetencji i zarządzaniu strategicznym, a także określić obszar innowacyjności przedsiębiorstwa.

 

W ramach specjalności BUSINESS MANAGEMENT zostaną omówione nowoczesne formy prowadzenia działalności gospodarczej, od inkubacji pomysłu do jego wdrożenia w realizację (np. przedsiębiorstwa wirtualne, fraktalne sieciowe i inne). Student pozna również współczesne metody i techniki zarządzania przedsiębiorstwem, takie jak m.in.: lean mangement, TBM, TQM, reengineering, benchmarking.

Celem specjalności jest przekazywanie wiedzy na temat nowoczesnych sposobów zarządzania przedsiębiorstwem. Ponadto studia tej specjalności pozwalają zdobyć umiejętności z zakresu prowadzenia działalności podmiotów różnych typów (małych, średnich i dużych), na różną skalę (od lokalnego biznesu do międzynarodowego) na różnych szczeblach zarządzania (od operacyjnego, poprzez taktyczne do strategicznego). Specjalność BUSINESS MANAGEMENT pozwala również zdobyć wiedzę dotyczącą założenia własnej działalności gospodarczej.

Sylwetka absolwenta:
Absolwent specjalności BUSINESS MANAGEMENT będzie posiadać wiedzę o różnych aspektach kierowania przedsiębiorstwem. Będzie umiał zidentyfikować kluczowe kompetencje podmiotu, co pozwoli określić strategię firmy i skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem. Student, który ukończy tę specjalność będzie przygotowany do zajmowania stanowisk kierowniczych i samodzielnych zarówno w dużych, jak i małych podmiotach gospodarczych wszystkich typów. Cechować się będzie również umiejętnością wykorzystywania coraz szerszym zbiorem instrumentów oferowanych przez regionalne i krajowe instytucje wsparcia – zdolność pozyskiwania środków unijnych. Poza posiadaniem wymaganych dziś umiejętności menedżerskich, absolwent tej specjalności uzyska wiedzę niezbędną dla szybkiego i skutecznego reagowania na zmiany otoczenia poprzez redefinicję strategii firmy i sposobu zarządzania przedsiębiorstwem, w powiązaniu z zarządzaniem w obszarze nowych technologii.

Absolwenci specjalności BUSINESS MANAGEMENT są przygotowani do pełnienia funkcji:
• przedsiębiorcy w różnych typach przedsiębiorstw i instytucji,
• menedżera w zakresie zarządzania obszarem nowoczesnych technologii (high technology)
• menedżera różnych szczebli zarządzania, 
• kierownika i samodzielnego specjalisty w pionach oraz zespołach odpowiedzialnych za rozwój i zarządzanie przedsiębiorstwem,
• specjalisty w zakresie realizacji i koordynowania wspólnych przedsięwzięć (projektów) między przedsiębiorstwami,
• specjalisty w zakresie tworzenia strategii w przedsiębiorstwie,
• specjalisty w zakresie nowych koncepcji i metod zarządzania przedsiębiorstwem.
• specjalisty w zakresie pozyskiwania środków z funduszy unijnych, krajowych i regionalnych,
• osoby odpowiedzialnej za zarządzanie portfelem projektów w przedsiębiorstwie,
• osoby zarządzającej nowowprowadzanymi wyrobami
Opis specjalności:
Specjalność KOMPETENCJE MENEDZERSKIE pozwala gromadzić i rozwijać wiedzę niezbędną w pracy menedżera. Rozwój współczesnych organizacji oparty jest na doskonaleniu kompetencji menedżerskich określonych jako wiedza i umiejętności rozwiązywania problemów, umiejętności koncepcyjne, komunikowania się, motywowania, rozwiązywania konfliktów, pracy zespołowej, wprowadzania zmian i innowacji. Strategie organizacji są oparte na doskonaleniu kompetencji menedżerów, którzy potrafią motywować pracowników i tworzyć warunki osiągania sukcesów w coraz bardziej wymagającym otoczeniu.

Kompetencje menedżerskie jako zdolność szybkiego i racjonalnego reagowania na zmiany, szanse i zagrożenia są rozwijane na tej specjalności także w trakcie realizacji komputerowych gier decyzyjnych menedżerów. Kompetencje menedżerskie należą do prestiżowych i coraz bardziej poszukiwanych specjalności w zarządzaniu współczesnymi organizacjami.

Celem specjalności jest kształtowanie kompetencji menedżerskich, w tym:
-Zarządzania kompetencjami
-Roli menedżera w organizacji
-Stylów zarządzania
-Oceny kompetencji menedżerskich
-Zarządzania pracą zespołową
-Motywowania pracowników
-Przywództwa
-Rozwiązywania konfliktów
-Rozwoju pracowników
-Zarządzania projektami.

Sylwetka absolwenta
Współczesne organizacje potrzebują menedżerów-przywódców, którzy potrafią motywować pracowników do osiągania ambitnych celów, a jednocześnie zapewnić rozwój i sukces organizacji. Doskonalenie menedżera wymaga integracji miękkich i twardych kompetencji zarządzania organizacją. Kompetencje menedżerskie należą do prestiżowych i coraz bardziej poszukiwanych w zarządzaniu współczesnymi organizacjami.

Sylwetka absolwenta
Specjalność Strategiczne Zarządzanie Marketingowe umożliwia studentom zdobycie najbardziej aktualnej wiedzy oraz umiejętności związanych z zarządzaniem marketingowym przedsiębiorstwa z uwzględnieniem długookresowej perspektywy działania w turbulentnym otoczeniu rynkowym. Uwarunkowania, w jakich znalazły się polskie przedsiębiorstwa w przeciągu ostatnich lat uległy głębokim zmianom. Otoczenie, stanowiące niezależną zmienną kształtującą przyszłość i kierunki dalszego rozwoju przedsiębiorstw, zmusza je do określonych zachowań, których wyrazem powinna być przyjęta strategia działania.

Z myślą o przyszłości przedsiębiorstwa muszą podejmować takie działania marketingowe, które zapewnią ich dalszy rozwój i długookresowy sukces na rynku. Odniesienie sukcesu wiąże się przede wszystkim z osiągnięciem przewagi konkurencyjnej na rynkach, na których działają przedsiębiorstwa. Cele współczesnego marketingu, związane z zarządzaniem popytem i kształtowaniem trwałych relacji z klientami i innymi podmiotami otoczenia oraz tworzenie wartości dla klientów, mają charakter długookresowy. Zatem obecnie marketing musi mieć charakter strategiczny i odgrywać kluczową rolę w planowaniu strategicznym przedsiębiorstw.

Profil absolwenta
Absolwent specjalności Strategiczne Zarządzanie Marketingowe, będzie przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub działem marketingu. Nabędzie on umiejętności szczegółowej analizy danych o klientach, dokonywania pomiaru ich wartości i wykorzystywania jej procesie segmentacji rynku i alokacji działań marketingowych. Absolwent zdobędzie wiedzę na temat sposobów budowy strategicznych planów marketingowego działania na rynku, obejmujących właściwy wybór rynku docelowego oraz szczegółowo sprecyzowane sposoby osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej (strategie marketingowe). Absolwenci specjalności będą również w stanie identyfikować niematerialne źródła przewagi konkurencyjnej i określać ich wpływ na wzrost wartości firm jak również zarządzać ryzykiem w działalności marketingowej.

Program specjalności koncentruje się zatem na takich umiejętnościach jak:
1. Analiza danych marketingowych,
2. Identyfikacja roli klienta w otoczeniu rynkowym,
3. Pomiar wartości klienta,
4. Tworzenie strategicznych planów marketingowych,
5. Zarządzanie ryzykiem w działalności marketingowej,
6. Formułowanie strategii marketingowych,
7. Identyfikacja marketingowych źródeł wartości przedsiębiorstw.

Absolwent specjalności  jest przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej  przedsiębiorstwem  lub działem marketingu i pracy m.in. na stanowiskach:

  • specjalista ds. marketingu i handlu
  • specjalista analizy rynku
  • specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania
  • specjalista ds. reklamy

Jak do nas trafić


mapa wneiz